Η χειρότερη πρόβλεψη της Φυσικής

Μια καλή επιστημονική θεωρία είναι αυτή που κάνει ακριβείς προβλέψεις. Ωστόσο, υπάρχει μια πρόβλεψη στη σύγχρονη φυσική που είναι πραγματικά πολύ κακή – ίσως η χειρότερη σε όλες τις επιστήμες.

Η ενέργεια του κενού χώρου της κβαντικής θεωρίας θα μπορούσε να εκφραστεί με την κοσμολογική σταθερά Λ στις εξισώσεις της γενικής θεωρίας της σχετικότητας. Και η κοσμολογική σταθερά Λ με τη σειρά της, μπορεί να εξηγήσει την σκοτεινή ενέργεια, στην οποία αποδίδεται η παρατηρούμενη επιταχυνόμενη διαστολή του σύμπαντος (και όχι την στατικότητά του όπως λανθασμένα θεώρησε αρχικά ο Αϊνστάιν). Όμως η τιμή της σταθεράς Λ φαίνεται να είναι πάρα, μα πάρα πολύ μικρότερη σε σχέση με την τιμή που προβλέπουν οι θεωρίες. Διαβάστε σχετικά: Το πιο ενοχλητικό πρόβλημα στη Φυσική

Η σύγχρονη φυσική μπορεί να προβλέψει αρκετά περίπλοκα πράγματα, π.χ την αεροδυναμική που εμπλέκεται στην πτήση ενός υπερηχητικού αεροπλάνου ή το πώς ένα άστρο εκρήγνυται. Όμως δεν μπορεί να κάνει πρόβλεψη γι αυτό που φαίνεται ως η απλούστερη μέτρηση φυσικής: Την ενεργειακή πυκνότητα του κενού χώρου.

Σήμερα γνωρίζουμε ότι το σύμπαν όχι μόνο διαστέλλεται, αλλά διαστέλλεται με επιταχυνόμενο ρυθμό. Η αιτία αυτής της επιταχυνόμενης διαστολής αποδίδεται στην μυστηριώδη έννοια της σκοτεινής ενέργειας που εκφράζει την ενέργεια του κενού χώρου. Σε γνωστές μονάδες η ενεργειακή της πυκνότητα είναι ελάχιστη, αντιστοιχεί σε 4 μεμονωμένα άτομα υδρογόνου ανά κυβικό μέτρο.
Από την άλλη πλευρά, η κβαντική θεωρία μας λέει ότι ο κενός χώρος – εντελώς απαλλαγμένος από κάθε ύλη, ηλεκτρικά πεδία, βαρύτητα και οτιδήποτε άλλο – εξακολουθεί να περιέχει πεδία, τα οποία όταν δονούνται με τον κατάλληλο τρόπο παράγουν σωματίδια. Η ενέργεια του κενού χώρου σύμφωνα με το Καθιερωμένο Πρότυπο των στοιχειωδών σωματιδίων είναι 10120 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή που παίρνουμε θεωρώντας την σκοτεινή ενέργεια του σύμπαντος!!

Οι μακροσκοπικές και οι μικροσκοπικές θεωρίες δίνουν τραγικά διαφορετικές προβλέψεις για την ενεργειακή πυκνότητα του κενού χώρου. Δεδομένου ότι η διαφορά είναι ιλλιγγιώδης, προφανώς κάτι δεν πάει καθόλου καλά.
Τι προκαλεί τη διαφωνία; Η απάντηση είναι ότι δεν ξέρουμε ακόμα. Ίσως να μην κατανοούμε σωστά τη βαρύτητα. Ίσως να μην κατανοούμε σωστά τον κβαντικό κόσμο, ή μπορεί να υπάρχει κάποιο είδος φυσικού φαινομένου που δεν έχουμε ανακαλύψει.
Έχουν προταθεί πολλές ερμηνείες, αλλά καμία από αυτές δεν είναι προς το παρόν αποδεκτή από την επιστημονική κοινότητα.

Στο βίντεο που ακολουθεί ο Don Lincoln μας περιγράφει την χειρότερη επιστημονική πρόβλεψη σχετικά με την ενεργειακή πυκνότητα του κενού χώρου – αυτό το ένοχο μυστικό της σύγχρονης φυσικής:

Κατηγορίες:ΚΒΑΝΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ, ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ, ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΣΩΜΑΤΙΑ, ΣΥΜΠΑΝ