Πόσο γρήγορα διαστέλλεται το σύμπαν;

Από τότε που ο Hubble ανακάλυψε για πρώτη φορά την σχέση ανάμεσα στην απόσταση ενός γαλαξία και της ταχύτητας με την οποία απομακρύνεται από εμάς, οι φυσικοί προσπαθούν να μετρήσουν ακριβώς το πόσο γρήγορα διαστέλλεται το σύμπαν. Μέτρο του ρυθμού διαστολής του σύμπαντος είναι η σταθερά του Hubble. Μελετώντας τις διακυμάνσεις στην κοσμική μικροκυματική ακτινοβολία υποβάθρου ή τις συσχετίσεις των δομών μεγάλης κλίμακας που οφείλονται στις βαρυονικές ακουστικές ταλαντώσεις προκύπτει η «χαμηλή» τιμή της σταθεράς Hubble: 66 – 68 km/s/Mpc.

Μελετώντας τα δεδομένα μετατόπισης προς το ερυθρό σε συνδυασμό με τους δείκτες των αποστάσεων στο σύμπαν (KηφείδεςΣουπερνόβα τύπου Ια) προκύπτει μια σχετικά «υψηλή» τιμή της σταθεράς του Hubble: 72 – 75 km/s/Mpc.

Στο άρθρο του Ethan Siegel με τίτλο «Scientists Still Don’t Know How Fast The Universe Is Expanding» περιγράφονται με απλό τρόπο πως διαφορετικές επιστημονικές μέθοδοι προσδιορίζουν μια από τις πιο σημαντικές σταθερές του σύμπαντος, την σταθερά του Hubble. Το γεγονός ότι οι τιμές που προκύπτουν διαφέρουν μεταξύ τους δείχνει ότι κάπου πρέπει να υπάρχει κάποιο λάθος ή σφάλμα ή προκατάληψη που προς το παρόν μας διαφεύγει.

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ, ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ, ΣΥΜΠΑΝ