Γιατί ο «Κρόνος» φαίνεται τόσο μεγάλος;

Posted on 16/03/2020

Γιατί είναι η Σελήνη και τα σύννεφα των οποίων ο περίεργος σχηματισμός τους τα κάνει να μοιάζουν με τους δακτυλίους του Κρόνου.

Η εντυπωσιακή φωτογραφία λήφθηκε από τον Francisco Sojuel , λίγο πριν την ανατολή του Ήλιου στις 24 Δεκεμβρίου 2019, όπου βλέπουμε επίσης μικρές πόλεις της Γουατεμάλας, πίσω από το τεράστιο ηφαίστειο Pacaya.

Τώρα αν θέλετε να δείτε τον πραγματικό πλανήτη Κρόνο στον νυχτερινό ουρανό – μαζί με τον Δία και τον Άρη, αρκεί να ξυπνήσετε ξημερώματα (κατά τις 5 π.μ) την Τετάρτη (18 Μαρτίου 2020), να κοιτάξετε νοτιοανατολικά στον σκοτεινό ουρανό, οπότε εύκολα θα εντοπίσετε την Σελήνη, και αρκετά κοντά της τους τρεις πλανήτες. Αν μάλιστα υπάρχει κάποιο τηλεσκόπιο στο σπίτι σας – ξεχασμένο και παρατημένο, αφού συνεχώς είχατε πολλές και «σοβαρότερες» ασχολίες – βγάλτε το στην βεράντα ή την ταράτσα του σπιτιού σας και θα μπορέσετε να διακρίνετε τους πραγματικούς δακτυλίους του Κρόνου:

… κι αν δεν μπορέσετε την Τετάρτη τότε βάλτε το ξυπνητήρι στις 5 π.μ. την Πέμπτη (19 Μαρτίου 2020) ψάξτε νοτιοανατολικά την Σελήνη και θα δείτε την παρακάτω διάταξη των πλανητών Άρη, Δία και Κρόνου:
Την ίδια ώρα περίπου 4 με 5 το πρωί καθώς θα ξημερώνει Παρασκευή 20 Μαρτίου, ο Δίας και ο Άρης θα φαίνονται πάρα πολύ κοντά (λιγότερο από μια μοίρα).

astrovox