To Curiosity βρήκε νερό στο έδαφος του Άρη

F1.medium

Τα σημάδια που άφησε το «φαράσι» του Curiosity κατά τη συλλογή δείγματος εδάφους από την επιφάνεια του Άρη. Το δείγμα αναλύθηκε από την συσκευή Sample Analysis at Mars που διαθέτει το Curiosity

Το 2% του εδάφους του Άρη αποτελείται από νερό. Δεν πρόκειται για νερό που ρέει ελεύθερο σε υγρή μορφή, αλλά βρίσκεται δεσμευμένο από τα ορυκτά του εδάφους.

Αυτό ανακοίνωσαν οι επιστήμονες της NASA μεταξύ άλλων σε μια σειρά πέντε δημοσιεύσεων στο περιοδικό Science.
H ανάλυση του εδάφους που συνέλεξε το Curiosity έγινε με το όργανο SAM (Sample Analysis at Mars).

Για να απομονώσει το νερό, το SAM θέρμανε τα δείγματα στον ειδικό φούρνο που διαθέτει σε θερμοκρασία μέχρι 835 βαθμούς Κελσίου, προκειμένου να απομονώσει τα πτητικά υλικά. Πέραν του νερού, από το θερμαινόμενο χώμα απελευθερώθηκε διοξείδιο του θείου, διοξείδιο του άνθρακα και οξυγόνο.

Ένας από τους κύριους σκοπούς που έχει το Curiosity είναι η διερεύνηση στοιχείων που να αποδεικνύουν την ύπαρξη ή όχι κάποιας μορφής ζωής στην επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη. Οι επιστήμονες πιστεύουν πως κάποτε έρεε άφθονο νερό στην επιφάνεια του Άρη το οποίο τώρα έχει εξαφανιστεί. Οι μόνες απευθείας πηγές νερού που ανιχνεύθηκαν μέχρι σήμερα (όχι από το Curiosity) είναι οι πάγοι στους πόλους του πλανήτη.

Το νερό που περιέχεται στο έδαφος του Άρη θα μπορούσε ίσως να χρησιμεύσει στις μελλοντικές επανδρωμένες αποστολές στον Άρη. Επίσης, οι αναλύσεις έδειξαν πως στο έδαφος του Άρη περιέχονται και υπερχλωρικά άλατα (0,5%) τα οποία μπορεί να δημιουργήσουν κάποιες δυσλειτουργίες στον ανθρώπινο οργανισμό.
theguardian.com – www.jpl.nasa.gov