Βίντεο: η τελευταία πτήση των δίδυμων διαστημοπλοίων της NASA

Το τέλος της αποστολής GRAIL

(νεώτερη ενημέρωση 18-12-2013)
grail1Οι δύο δίδυμοι δορυφόροι της NASA – οι Ebb και Flow – πραγματοποίησαν την Τρίτη την προβλεπόμενη πρόσκρουσή τους την Σελήνη στο πλαίσιο της 15μηνης αποστολής για τη μελέτη του πεδίου βαρύτητας του φυσικού δορυφόρου της Γης.
Όπως ανακοίνωσε η Υπηρεσία Τύπου της NASA, τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει οι δυο δορυφόροι – στο πλαίσιο του σχεδίου GRAIL- πρόκειται να μελετηθούν με σκοπό τη δημιουργία ενός χάρτη βαρύτητας της Σελήνης.
Ο κρατήρας «Ράιντ» που οι δορυφόροι συνετρίβησαν πήρε την ονομασία του προς τιμήν της Σάλι Ράιντ (Sally Ride), πρώτης Αμερικανίδας αστροναύτη. Η Σάλι Ράιντ, που πέθανε τον Ιούλιο του 2012, συμμετείχε στο σχέδιο GRAIL, αναφέρεται σε ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της NASA. www.skai.gr
============================

GRAIL
Η αποστολή GRAIL (Gravity Recovery And Interιor Laboratory), αποτελείται από τα δίδυμα διαστημόπλοια, την Πλημμυρίδα και Άμπωτη. Η εκτόξευσή τους έγινε τον Σεπτέμβριο του 2011), και ο σκοπός τους τους ήταν η μελέτη του βαρυτικού πεδίου της Σελήνης. Καθώς βρίσκονταν σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη κατέγραφαν με μεγάλη λεπτομέρεια τις διακυμάνσεις της βαρύτητας του δορυφόρου μας. Σύμφωνα με τους επιστήμονες της NASA, η αποστολή ολοκληρώθηκε με επιτυχία, και πλέον αναζητείται η κατάλληλη τοποθεσία στη Σελήνη για να οδηγήσουν σε συντριβή τα δίδυμα διαστημόπλοια. Θα τους καταρρίψουν σε κάποιο σημείο που βρίσκεται μακριά από τα απομεινάρια που άφησαν στην επιφάνεια της  Σελήνης οι διαστημικές αποστολές Απόλλων.

Το animation που ακολουθεί δείχνει την τελευταία διαδρομή πτήσης των δίδυμων διαστημοπλοίων GRAIL, τα οποία θα προσκρούσουν στην επιφάνεια της Σελήνης στις 17 Δεκεμβρίου, περίπου στις 2:28 p.m. PST.

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ, ΔΙΑΣΤΗΜΑ