Το Dawn εγκαταλείπει τον αστεροειδή Εστία (Vesta)

… ξεκινώντας για τον επόμενο προορισμό του, τον νάνο πλανήτη Ceres (Δήμητρα)

Αυτή είναι μια από τις τελευταίες εικόνες του αστεροειδούς Εστία (Vesta) από το διαστημικό σκάφος Dawn της NASA

Η Εστία και η Δήμητρα βρίσκονται στην ζώνη των Αστεροειδών, μεταξύ Άρη και Δία. Το διαστημικό σκάφος Dawn αναχώρησε από την Εστία στις 4 Σεπτεμβρίου. Θα χρειαστεί περίπου ενάμισι χρόνο για να φτάσει μέχρι τη Δήμητρα (η οποία ανέβηκε κατηγορία και από αστεροειδής θεωρείται πλέον ως πλανήτης-νάνος). Το Dawn εκτοξεύθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2007, και μπήκε σε τροχιά γύρω από την Εστία  στις 15 Ιουλίου 2011 PDT (16 Ιουλίου EDT) και την ερευνούσε επί ένα χρόνο. Τα ευρήματα θα βοηθήσουν τους επιστήμονες να κατανοήσουν περισσότερο τον τρόπο σχηματισμού του ηλιακού μας σύστημα, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας Γης. Η διαστημικό σκάφος Dawn χρησιμοποιεί έναν πρωτοποριακό κινητήρα ιόντων που εκπέμπει έναν πίδακα ιόντων Ξένου. Η ωστική δύναμη είναι μεν πολύ μικρή, μπορεί όμως να παραμένει σε συνεχή λειτουργία για αρκετό καιρό, καταφέρνοντας έτσι να αναπτύξει μεγάλες τελικές ταχύτητες με οικονομία καυσίμου.
Στο παρακάτω βίντεο περιγράφονται οι ανακαλύψεις σχετικά με τον αστεροειδή Εστία, από το διαστημικού σκάφους Dawn. Η μουσική επένδυση παραπέμπει σε  μια «πέτρα που κυλάει» στο διάστημα:

http://youtu.be/GhjZ8NLHzZA – nasa.gov

Ετικέτες: , , , , , ,