Κοιτάζοντας την ασθενή πυρηνική δύναμη μέσα από τον καθρέπτη

Άλλο ένα βίντεο με τον Dr. Don Lincoln, από το Fermilab.
Αυτή τη φορά μας παρουσιάζει την ασθενή πυρηνική δύναμη. Αρχικά μας εξηγεί τι είναι το σπιν στην κλασική και τι την κβαντική φυσική. Στη συνέχεια συνδέει την έννοια του σπιν και την ασθενή αλληλεπίδραση με την κατοπτρική συμμετρία και την τολμηρή υπόθεση των Tsung Dao Lee και ο Chen Ning Young, ότι ο νόμος διατήρησης της ομοτιμίας (parity) παραβιάζεται από την ασθενή δύναμη.
Μια υπόθεση που απέδειξε πειραματικά η Chien Shiung Wu, εκτελώντας ένα από τα σημαντικότερα πειράματα στην ιστορία της φυσικής.
Μέχρι τότε επικρατούσε η άποψη, που πρώτος διατύπωσε ο Leibnitz, ότι η φύση δεν δείχνει καμία προτίμηση στα διεξιόστροφα συστήματα έναντι των αριστερόστροφων. Το γεγονός ότι πολλές οργανικές ενώσεις έδειχναν προτίμηση προς το δεξιόστροφο ή το αριστερόστροφο ή ότι οι ζωντανοί οργανισμοί παρουσιάζουν ασυμμετρία – η καρδιά βρίσκεται στην «αριστερή» πλευρά του σώματος – θεωρούνταν κάτι σαν «βιολογικό ατύχημα» στην εξέλιξη της φύσης.Οι νόμοι της φύσης θεωρούνταν αμετάβλητοι ως προς τον κατοπτρισμό. Στην γλώσσα της φυσικής αυτό διατυπωνόταν ότι «η ομοτιμία κλειστού συστήματος δεν μεταβάλλεται».
Το πείραμα με τους πυρήνες του κοβαλτίου-60 που πρότειναν οι Lee και Young, και πραγματοποίησε η Wu απέδειξε οριστικά ότι η μη διατήρηση της ομοτιμίας αποτελεί γενική ιδιότητα των ασθενών αλληλεπιδράσεων.
(Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ: Η πειραματική απόρριψη μιας αρχής διατήρησης)