Βίντεο: το υπόγειο ταξίδι των νετρίνων

Posted on 02/04/2016

LBNF_Graphic_021715

πηγή: gizmodo.com

Στο Fermilab θα ξεκινήσει σύντομα το πείραμα LBNF(Long-Baseline Neutrino Facility)/DUNE(Deep Underground Neutrino Experiment).

Αρχικά θα επιταχυνθούν πρωτόνια σχεδόν μέχρι την ταχύτητα του φωτός. Τα πρωτόνια θα κατευθυνθούν σε έναν στόχο και από τις συγκρούσεις των πρωτονίων με τους πυρήνες του στόχου δημιουργούνται πολλά σωματίδια, μεταξύ αυτών και πιόνια. Τα πιόνια έχον μικρό χρόνο ζωής και διασπώνται δίνοντας πιόνια και νετρίνα (διαβάστε σχετικά: Πως φτιάχνουμε μια δέσμη νετρίνων).

Τα νετρίνα στη συνέχεια θα ταξιδέψουν 800 μίλια υπογείως – μπορούν άνετα να διασχίσουν την ύλη γιατί αλληλεπιδρούν ελάχιστα με αυτή – μέχρι τη νότια Ντακότα όπου θα ανιχνευθούν στο υπόγειο εργαστήριο SURF (Sanford Underground Research Facility) – ένα πρώην ορυχείο χρυσού. Εκεί βρίσκεται ένας από τους μεγαλύτερους ανιχνευτές νετρίνων.
Τα αποτελέσματα του πειράματος θα αναλυθούν από 800 επιστήμονες από 27 χώρες (μεταξύ αυτών και η Ελλάδα), με την ελπίδα να αποκαλυφθούν περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη φύση των νετρίνων, τον ρόλο τους στο εσωτερικό των άστρων και γενικότερα στο σύμπαν.

Βίντεο: Μικρά Σωματίδια, Μεγάλη Επιστήμη – Το διεθνές πείραμα LBNF/DUNE