Ο κομήτης Lovejoy περιέχει οινόπνευμα και ζάχαρη

Posted on 24/10/2015

Comet C/2014 Q2 Lovejoy photographed overnight December 28-29, 2014

Ο «μεθυσμένος» κομήτης C/2014 Q2 Lovejoy σε φωτογραφία που λήφθηκε στις 28-29 Δεκεμβρίου του 2014

Εντοπίστηκαν για πρώτη φορά δυο σύνθετα οργανικά μόρια, η αιθυλική αλκοόλη και η γλυκολαλδεΰδη ή υδροξυακεταλδεΰδη, σε έναν κομήτη.

Το οινόπνευμα και το απλούστερο μέλος των σακχάρων ανιχνεύθηκαν στον κομήτη C/2014 Q2 (Lovejoy), σύμφωνα με την ανακοίνωση των Biver et al [Ethyl alcohol and sugar in comet C/2014 Q2 (Lovejoy)]. «Αυτά τα σύνθετα οργανικά μόρια μπορεί να είναι μέρος του βραχώδους υλικού από το οποίο σχηματίζονται πλανήτες», αναφέρει η μελέτη.
Άλλα οργανικά μόρια έχουν ήδη ανακαλυφθεί σε κομήτες, και πιο πρόσφατα στoν κομήτη 67Ρ / Churyumov-Gerasimenko, όπου η διαστημοσυσκευή Philae της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας ανίχνευσε 16 οργανικές ενώσεις καθώς προσέγγιζε τον κομήτη και στη συνέχεια αναπήδησε στην επιφάνειά του.

Οι σχετικές περιεκτικότητες των σύνθετων οργανικών μορίων σε κομήτες

Οι σχετικές περιεκτικότητες των σύνθετων οργανικών μορίων σε κομήτες και πρωτοάστρα

Δεδομένου ότι οι κομήτες περιέχουν αρχέγονα υλικά του ηλιακού μας συστήματος, οι επιστήμονες τους βλέπουν σαν χρονικές κάψουλες, που μας δίνουν τη δυνατότητα να δούμε πώς ξεκίνησαν όλα πριν από 4,6 δισεκατομμύρια χρόνια.

«Μπορεί η εργασία αυτή να μην δίνει οριστική απάντηση για το αν τα συστατικά που είναι απαραίτητα για τη ζωή έφτασαν στη Γη από πτώση κομητών, προσθέσει όμως κάτι παραπάνω στις γνώσεις μας», δήλωσε ο Dominique Bockelée-Morvan , ένας από τους συγγραφείς της εργασίας, προσθέτοντας ότι: «η παρουσία περίπλοκων οργανικών μορίων σε έναν κομήτη αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα για την καλύτερη κατανόηση των συνθηκών που επικρατούσαν στη Γη όταν δημιουργήθηκε η ζωή στον πλανήτη μας. Αυτές οι παρατηρήσεις δείχνουν μια πιθανή εξήγηση για την προέλευση (της ζωής) στον πλανήτη μας».

Ο κομήτης Lovejoy έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους επιστήμονες επειδή, σύμφωνα με τη μελέτη, «είναι ένας από τα πιο ενεργούς κομήτες στη γειτονιά της Γης».
Η έρευνα έγινε με τη χρήση του ραδιοτηλεσκοπίου 30 μέτρων IRAM, στο Ινστιτούτο Ραδιοαστρονομίας στη Σιέρα Νεβάδα (Ισπανία), τον Ιανουάριο του 2015. Ο κομήτης Lovejoy έφτασε στην πλησιέστερη απόσταση από τον ήλιο στις 30 Ιανουαρίου του 2015, απελευθερώνοντας 20 τόνους νερού ανά δευτερόλεπτο.

πηγή: phys.org