Σελήνη, Κρόνος, Δίας και τηλεσκόπιο Χαμπλ απόψε στον νυχτερινό ουρανό

Posted on 28/08/2020

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Χαμπλ εκτοξεύθηκε με το διαστημικό λεωφορείο Discovery στις 24 Απριλίου 1990 και τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Γη. Είναι ένας μεγάλος τεχνητός δορυφόρος με μάζα 11,25 τόνους, διαστάσεις 13,2 μ. επί 4,2 μ, που περιφέρεται σε ύψος 559 χλμ. πάνω από τη Γη, με ταχύτητα 25.000 χλμ. ανά ώρα. Το τηλεσκόπιο Χαμπλ έφερε πραγματική επανάσταση στην αστρονομία και με τις φωτογραφίες του έχει κάνει το Σύμπαν προσιτό και γοητευτικό στο ευρύ κοινό. Έκανε μέχρι σήμερα περίπου 1,4 εκατομμύρια παρατηρήσεις, από τις οποίες έχουν προκύψει περισσότερες από 17.000 επιστημονικές δημοσιεύσεις.

Μπορούμε να δούμε τον δορυφόρο που μεταφέρει το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble με γυμνό μάτι στον νυχτερινό ουρανό, όπως βλέπουμε τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό;

Aς το δοκιμάσουμε απόψε κοιτώντας χαμηλά στον ουρανό νότιο-δυτικά προς νότια. Το διαστημικό τηλεσκόπιο θα είναι ορατό από 21:09 μέχρι στις 21:13. Στην εικόνα που ακολουθεί βλέπουμε το τελευταίο τμήμα της διαδρομής του καθώς θα πλησιάζει Σελήνη, Δία και Κρόνο που απόψε θα βρίσκονται αρκετά κοντά:

Αν δεν προλάβουμε απόψε θα ξαναδοκιμάσουμε αύριο την ίδια ώρα περίπου, από 20:59 έως 21:03, κοιτώντας πάλι χαμηλά στον νυχτερινό ουρανό από νότιο-δυτικά προς νότια κατεύθυνση, καθώς το Hubble θα πλησιάζει πάλι την τριάδα Σελήνη-Κρόνο-Δία:

πηγή: https://stellarium-web.org/