Γύρω από τον πλανήτη-νάνο Δήμητρα (Ceres)

Ένα νέο βίντεο από τις φωτογραφίες του διαστημικού σκάφους Dawn της ΝΑSΑ, μας αποκαλύπτει εντυπωσιακές λεπτομέρειες στην επιφάνεια του πλανήτη-νάνου Δήμητρα (Ceres). Μεταξύ άλλων βλέπουμε  τον μυστηριώδη  κρατήρα Occator – από τα φωτεινότερα σημεία της Δήμητρας, καθώς επίσης και ένα βουνό ύψους 6 χιλιομέτρων.

The intriguing brightest spots on Ceres lie in a crater named Occator, which is about 60 miles (90 kilometers) across and 2 miles (4 kilometers) deep. Credits: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA/LPI

Ένα μυστηριώδες λαμπερό σημείο βρίσκεται στον κρατήρα Occator του πλανήτη-νάνου Δήμητρα, ο οποίος έχει 90 χιλιόμετρα διάμετρο και 4 χιλιόμετρα βάθος.
Credits: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA/LPI

Among the highest features seen on Ceres so far is a mountain about 4 miles (6 kilometers) high

Από τα ψηλότερα χαρακτηριστικά της Δήμητρας, ένα βουνό ύψους 6 χιλιομέτρων

Η Δήμητρα είναι το μεγαλύτερο αντικείμενο στην κύρια ζώνη αστεροειδών μεταξύ Άρη και Δία. Χάρη στα δεδομένα που συλλέχθηκαν από το διαστημικό σκάφος  Dawn, αφότου το διαστημόπλοιο μπήκε σε τροχιά γύρω από τη Δήμητρα, οι επιστήμονες αναθεώρησαν την αρχική τους εκτίμηση για την μέση διάμετρο της Δήμητρας από 950 χιλιόμετρα σε  940 χιλιόμετρα.

world_ceres_adΤο διαστημικό σκάφος Dawn θα επαναλάβει τις παρατηρήσεις της Δήμητρας στα μέσα Αυγούστου από ύψος 1.500 χιλιομέτρων,  τρεις φορές πιο κοντά από ό, τι στις προηγούμενες τροχιές του γύρω από τον πλανήτη-νάνο.

Στις 6 Μαρτίου 2015, το Dawn έγραψε ιστορία ως η πρώτη αποστολή που μπήκε σε τροχιά γύρω από δυο διαφορετικά αντικείμενα του ηλιακού μας συστήματος. Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο 2011-2012 πραγματοποίησε λεπτομερείς παρατηρήσεις του αστεροειδούς Εστία (Vesta).

Προς το τέλος του βίντεο μπορεί κανείς φορώντας τα ειδικά γυαλιά (εφόσον τα διαθέτει), να δει την Δήμητρα 3D:

www.nasa.gov

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, ΔΙΑΣΤΗΜΑ