Σπουδές αστρολογίας στην Ελλάδα;

«Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι η Αστροπαιδεία, το πρώτο και μοναδικό Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Αστρολογίας στην Ελλάδα, πιστοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ως ΚΔΒΜ (δλδ ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης) με αρ Πρωτ ΔΑ/4205 από 08 /2 /2017 και υπάγεται στην εποπτεία του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας.

Έγγραφο της «Διαύγειας» που πιστοποιεί την αναγνώριση του εργαστηρίου

Η Αστροπαιδεία συστάθηκε από διακεκριμένους Αστρολόγους με μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία της Αστρολογίας καθώς επίσης και στον τομέα της Συμβουλευτικής, με όραμα να καλύψουν το μεγάλο κενό που υπάρχει στο χώρο της Αστρολογίας και να μεταφέρουν τις σημαντικές γνώσεις και εμπειρίες μίας επιστήμης που θεωρείται παρεξηγημένη στα ελληνικά δεδομένα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να επιλέγουν οι σπουδαστές πιστοποιημένα ιδρύματα με αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών που δίνουν το δικαίωμα στον απόφοιτο να αποκτήσει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Ως εκ τούτου, τα προγράμματα σπουδών της Αστροπαιδείας καλύπτουν όλους τους κλάδους της Αστρολογίας και είναι σχεδιασμένα τόσο για τους σπουδαστές που αποβλέπουν στο να αποκτήσουν επαγγελματική κατάρτιση, όσο και για τους ερασιτέχνες ή επαγγελματίες που επιθυμούν να επιμορφωθούν σε κάποιους κλάδους της αστρολογίας ή να παρακολουθήσουν εξειδικευμένα σεμινάρια.»

Η παραπάνω ανακοίνωση προκάλεσε πολλές αντιδράσεις σε Twitter και Facebook. Πως είναι δυνατόν το Υπουργείο Παιδείας να αναγνωρίζει επίσημα μια ψευδοεπιστήμη;

Έτσι, ο υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης αποφάσισε και διέταξε τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) να ανακαλέσει την άδεια του εργαστηρίου και να ελέγξει τις ευθύνες του εισηγητή της υπόθεσης.

Κρίμα. Η δημιουργία ενός «Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών Αστρολογίας» είναι μια εξαιρετική επιχειρηματική ιδέα. Και μάλιστα στο κατάλληλο τάιμιγκ. Γιατί τα τελευταία χρόνια, παράλληλα με την καλπάζουσα οικονομική εξαθλίωση του κόσμου, παρατηρείται μια εκθετική αύξηση του ενδιαφέροντος για την αστρολογία. Κάτι που επιβεβαιώνεται από τον πολλαπλασιασμό των επισκέψεων σε αστρολόγους ή την θεαματικότητα των εκπομπών με αστρολογικές προβλέψεις στην τηλεόραση (εννοείται πριν ή αφού έχει ολοκληρωθεί το Survivor). Όσο κι αν δεν μας αρέσει, φαίνεται πως είναι κάτι που το ζητάει η «αγορά», άρα θα συνεισφέρει και στην πολυπόθητη ανάπτυξη.

Γιατί λοιπόν ο κόσμος ενδιαφέρεται και πιστεύει περισσότερο μια ψευδοεπιστήμη όπως η αστρολογία, παρά μια επιστήμη όπως η αστρονομία, εν έτει 2017 μ.Χ.;
Αυτό είναι που πρέπει να μας προβληματίζει κι όχι η μεμονωμένη ίδρυση ενός ιδιωτικού ΙΕΚ αστρολογίας.
Και δεν είναι μόνο οι αστρολόγοι και οι χαρτορίχτρες. Υπάρχουν γύρω μας πολλοί νέοι άνθρωποι που πιστεύουν στο μάτιασμα, πως η Γη είναι κούφια και κατοικείται, ότι οι άνθρωποι δεν πήγαν ποτέ Σελήνη, ότι οι Έλληνες ήρθαν από τον Σείριο (προσοχή! μόνον οι Έλληνες…), ότι κυκλοφορούν κένταυροι στο Πήλιο κ.ο.κ.

Προφανώς όλα αυτά είναι και θέμα Παιδείας.

Επομένως, οι υπουργοί και υφυπουργοί Παιδείας αντί να δίνουν εντολές για ανακλήσεις άδειας εργαστηρίων Βλακείας, καλό θα ήταν να ξαναδούν και να αναμορφώσουν τα προγράμματα σπουδών Γυμνασίων και Λυκείων. Ως πρώτο βήμα ας επαναφέρουν το μάθημα της Αστρονομίας, το μάθημα της Φυσικής στη Γ’ Λυκείου και γενικότερα να αυξήσουν τις ώρες διδασκαλίας και την ύλη των Φυσικών Επιστημών και των Μαθηματικών.

Επειδή τα έχω ξαναγράψει, για να μην γίνομαι κουραστικός, θα υπενθυμίσω μόνον το εξής: Όταν ο μαθητής φεύγει από το Λύκειο χωρίς να έχει διδαχθεί το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο ή τον νόμο της παγκόσμιας έλξης του Νεύτωνα, λογικό είναι να πιστεύει ότι οι θέσεις των πλανητών μπορούν να επηρεάζουν την προσωπική του ζωή και το μέλλον του.

Ο μόνος τρόπος για την εξαφάνιση των αστρολόγων είναι η κατανόηση της επιστημονικής γνώσης από τους νέους. Τότε κάθε επιχείρηση «σπουδών αστρολογίας» θα έκλεινε υποχρεωτικά λόγω ελλείψεως  πελατών.

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΦΥΣΙΚΗ

1. Πολύ καλή η τοποθέτησή σας. Πιστεύετε όμως ότι, με τον τρόπο που λειτουργεί το σχολείο, οι μαθητές θα μάθαιναν κάτι για τον κόσμο γύρω μας ακόμα και αν «επέστρεφε» η διδασκαλία των μαθημάτων που λέτε; Πάρα πολλοί μαθητές σήμερα προάγονται ή απολύονται με διάφορες χαριστικές διατάξεις, χωρίς να έχουν αποκήσει καμία γνώση και κανένα προσόν.

Θα πρέπει όμως να επισημανθεί και η «διάχυση» της ευθύνης. Κανείς δεν είναι υπεύθυνος για τη «γκάφα».

2. Το μάθημα αστρονομίας στο λύκειο ήταν επιλογής, κατά κάποιο τρόπο οι μαθητές που το παρακολουθούσαν ήταν είτε ήδη μυημένοι, είτε «σπρώχνονταν» από τον καθηγητή τους , συνήθως μαθηματικό, φυσικό ή βιολόγο, που αναλάμβανε τη διδασκαλία του. Σε κάθε περίπτωση ήταν ένα διαμάντι της εκπαίδευσης.
    Όσο για την αστρολογία, τι να πω… Συγχαρητήρια για το άρθρο σας, τα λέει όλα.
    Ως ελάχιστη συμβολή μου, θα το δημοσιεύσω στη σχολική ιστοσελίδα.

3. Το μάθημα της Αστρονομίας, γινόταν στην α’ λυκείου από μαθηματικό ο οποίος ήταν εντελώς άσχετος Όσοι είχαμε ενδιαφέρον στην αστρονομία, ξέραμε περισσότερα από αυτόν ! Η αστρονομία είναι ουσιώδες μάθημα που παρέχει τις γνώσεις που θα κάνουν ένα μαθητή να κατανοήσει καταρχήν μερικά βασικά θέματα στο σύμπαν μέσα στο οποίο ζει ! Να καταλάβει έστω , τα μεγέθη και τις αποστάσεις, την κίνηση της γης γύρω από τον Ήλιο και γύρω από το γαλαξία, τι είναι αυτά που βλέπει στον ουρανό, να αναγνωρίσει έστω και έναν αστερισμό ! Ρωτήστε ενήλικες την απλή ερώτηση ποιό είναι το πιο κοντινό αστέρι στη γη …Οι περισσότεροι δεν έχουν καταλάβει ότι ο Ήλιος είναι αστέρι ! Θεωρούν άλλο Ήλιος (τη μέρα) άλλο αστέρια (τη νύχτα)

4. Είστε όλοι άσχετοι.έχετε Ερμή ανάδρομο,το Δία στη σελήνη σας και μια μαύρη γάτα στο δρόμο σας…..βασίζομαι δε στο ότι η φεχ γκιουλε στο σίριαλ είναι υιοθετημένη από μια κατσίκα που χει στην αυλή.ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΊΑ….ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΝ ΥΠΟΤΑΓΜΕΝΑ ΑΜΥΑΛΑ ΖΟΜΠΙ.

5. μεταπτυχιακο! στην ομοιοπαθητικη που οι σοβαρες χωρες εχουν καταληξει να τη χαρακτηριζουν λιγο-πολυ μια μπουρδα ! κατα φαντασιαν !

που αλλου;..

θα παρατηρησετε αυξηση σε σχολες φυχολογιας – αλλη μια μπουρδα υπερεκτιμημενη, κατι
    σαν (…..)

στην παπατζα, πρωτοι ! καφετζουδες, χαρτοριχτρες, μαγικες παντοφλες-στυλΑ.. και πολλα αλλα 😦

6. Εδώ υπάρχουν πανεπιστήμια θεολογίας… ποια η διαφορά;

7. Η Θεολογία είναι «κλασική» επιστήμη, και δεν επιδέχεται διάψευση. Είτε πιστεύεις στην ύπαρξη Θεού, είτε όχι. Αντίθετα η Αστρολογία «περνιέται» για θετική επιστήμη, και επομένως επιδέχεται πειραματική διάψευση. Το πείραμα έχει γίνει πριν από πολλά χρόνια, με το αναμενόμενο -από μένα και πολλούς άλλους- αποτέλεσμα, δηλαδή ότι οι αστρολογικές θεωρίες απορρίπτονται πειραματικά. Μπορείτε να δείτε το σχετικό άρθρο που έχω δημοσιεύσει στο ΒΗΜΑ παλαιότερα: http://www.tovima.gr/science/article/?aid=148518

• Χωρίς να θέλω να θίξω όποιον πιστεύει. Απλά για εμένα είναι το ίδιο ανύπαρκτα. Πολύ ωραίο το άρθρο σας!

8. Δυστυχώς πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν ευτράπελα τέτοιου είδους.
    Η Αστρονομία-Αστροφυσική υπήρχε ως μάθημα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου την δεκαετία του 1980.
    Διδασκόταν στην Β Λυκείου ως Κοσμογραφία για 1 ώρα/εβδομάδα.
    Το περίγραμμα των μαθημάτων της Β Λυκείου(και των υπολοίπων τάξεων) μπορεί να βρεθεί στο ΦΕΚ 170Α-7/10/1985
    και λινκ για κάθε ενδιαφερόμενο,

Αν θυμάμαι καλά συγγραφέας του βιβλίου ήταν ο καθηγητής κ. Μπάνος.
    Με την μεταρρύθμιση(?) Αρσένη το βιβλίο που προκρίθηκε για την διδασκαλία του επιλεγόμενου Μαθήματος πλέον στη Β Λυκείου ήταν το:

Click to access 00_astronomiaB_vivlioMathhth.pdf

Ευτυχώς διατίθεται ακόμη σε pdf μορφή και ελπίζω να μην κατέβουν ποτέ τα βιβλία των μαθημάτων που έχουν καταργηθεί.
    Όσον αφορά την ύλη και το επίπεδο των μαθητών.
    Αναμφίβολα τα παιδιά διδάσκονται πολύ λιγότερα μαθήματα και ύλη από την περίοδο εκείνη.
    Επίσης (ευτυχώς) υπάρχει εξαιρετικό υλικό(εξαιρετικά μυαλά) ακόμη και σήμερα!
    και θα συνεχίσουν να υπάρχουν,αισιοδοξώ.
    Αλλά θα μου επιτρέψετε να τα θεωρήσω πιο άτυχα,αφού το «σύστημα» τους απαγορεύει την μεγάλη ύλη και επικεντρώνει την αξιολόγησή τους σε πλήθος σωστών «τικ’ που βάζουν σε ερωτήσεις Σωστού-Λάθους.

Σχετικό θέμα και με αναφορά στην ύλη εδώ:

Ένας από τους μεγαλύτερους Μαθηματικούς(προσωπική άποψη) ο Θόδωρος Καζαντζής

ήταν αρνητικός για την χρήση ερωτήσεων Σωστού Λάθους και αντιστοίχισης στα Μαθηματικά.
    Την άποψή του συμμερίζομαι πλήρως,όχι μόνο για τα μαθηματικά αλλά και για την Φυσική.
    Πάλι μπορεί να κάνω λάθος.
    Δυστυχώς όμως έχουμε φτάσει στο σημείο να «τρέχουμε» από τη Β Λυκείου να βγάλουμε την ύλη της Γ και να αδιαφορούμε για την ύλη που χάνεται (ίσως χωρίς επιστροφή) στο Λύκειο.
    Η θεματοδοσία εξαντλείται εύκολα στη μικρή ύλη,
    Για αυτό φτάσαμε το 2009 να πέσει θέμα από την Μηχανική(Engineering Mechanics) του Stephen Timoshenko.