Ο πράσινος κομήτης και ο γαλαξίας της Ανδρομέδας

Ο πράσινος κομήτης 12P/Pons-Brooks στον νυχτερινό ουρανό, κοντά στον γαλαξία της Ανδρομέδας (φωτογραφία Petr Horálek)

Ο κομήτης 12P/Πονς-Μπρουκς (Pons–Brooks) με τροχιακή περίοδο 71 ετών, ανακαλύφθηκε στο Αστεροσκοπείο της Μασσαλίας τον Ιούλιο του 1812 από τον Ζαν-Λουί Πονς και στο επόμενο περίηλιό του, το 1883, παρατηρήθηκε από τον Γουίλιαμ Ρόμπερτ Μπρουκς.

Στις 21 Απριλίου του 2024 θα περάσει από το περιήλιο και η πλησιέστερη προσέγγιση στη Γη σε απόσταση 1,54 αστρονομικές μονάδες θα πραγματοποιηθεί στις 2 Ιουνίου 2024. Οι πρόσφατες φωτογραφίες του κομήτη δείχνουν επίσης ότι έχει αναπτύξει μια πράσινη λάμψη, η οποία προκαλείται από υψηλά επίπεδα διάνθρακα στο κώμα και την ουρά του, κάτι που είναι αρκετά σπάνιο. Ο πυρήνας του κομήτη εκτιμάται ότι έχει διάμετρο περίπου 30 χλμ. Ο 12P/Πονς-Μπρουκς μπορεί να είναι το μητρικό σώμα της βροχής μετεώρων κ-Δρακοντίδες του Δεκεμβρίου.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τον κομήτη «να περνά δίπλα από τον γαλαξία της Ανδρομέδας (ή Μ31)» σε πραγματικό χρόνο με το Virtual Telescope Project:

πηγή: https://twitter.com/earthskyscience/status/1766267800161604010https://el.wikipedia.org/wiki/12P/%CE%A0%CE%BF%CE%BD%CF%82-%CE%9C%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%BA%CF%82