Μια σύγκρουση αστέρων νετρονίων

Όταν ένα τεράστιο άστρο πεθαίνει σε μια έκρηξη σουπερνόβα, μπορεί να αφήσει πίσω του ένα μικρό, αλλά πολύ πυκνό υπόλειμμα που ονομάζεται άστρο νετρονίων. Μερικές φορές, δύο άστρα νετρονίων παγιδεύονται σε έναν βαρυτικό εναγκαλισμό, εκπέμποντας βαρυτικά κύματα καθώς χορεύουν το ένα γύρω από το άλλο για εκατομμύρια χρόνια. Όταν τελικά το ζεύγος καταλήγει στην αναπόφευκτη σύγκρουση, παράγεται φως που καλύπτει όλο το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα και πραγματοποιούνται πυρηνικές αντιδράσεις διαμέσου των οποίων δημιουργούνται βαρέα στοιχεία όπως ο χρυσός και ο λευκόχρυσος.

Σε μια πρόσφατη δημοσίευση στο περιοδικό Astrophysical Journal, οι Luciano Combi και Daniel M. Siegel προσομοίωσαν τις πυρηνικές αντιδράσεις και την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που παράγεται μετά την συγχώνευση ζεύγους άστρων νετρονίων.

Η παραπάνω εικόνα δείχνει τα τέσσερα στάδια της προσομοίωσης των Combi και Siegel, από την στιγμή λίγο πριν την σύγκρουση των άστρων νετρονίων, όταν η αμοιβαία βαρύτητα τους τα παραμορφώνει δίνοντάς τους το σχήμα δακρύων, έως το αποτέλεσμα της συγχώνευσης όταν ένας δίσκος προσαύξησης τροφοδοτεί το μοναδικό άστρο που απομένει.

Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με την προσομοίωση στη δημοσίευση με τίτλο: «GRMHD Simulations of Neutron-star Mergers with Weak Interactions: r-process Nucleosynthesis and Electromagnetic Signatures of Dynamical Ejecta«