Εστιάζοντας σε έναν (όχι πολύ) μακρινό γαλαξία

Νέες εικόνες του James Webb, από τον νάνο γαλαξία Wolf–Lundmark–Melotte (WLM)

Το διαστημικό τηελσκόπιο James Webb εστιάζει σε μια περιοχή του νάνου γαλαξία Wolf–Lundmark–Melotte (WLM). Εκτός των μεμονωμένων άστρων του γαλαξία WLM, βλέπουμε μέσα από αυτόν και άλλους γαλαξίες πολύ μακριά από αυτόν.

Ο WLM είναι ένας νάνος γαλαξίας στη γειτονιά του Γαλαξία μας, απέχει περίπου 3 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη. Είναι ένας σχετικά απομονωμένος γαλαξίας και οι αστρονόμοι πιστεύουν ότι ο WLM δεν έχει αλληλεπιδράσει με άλλα συστήματα. Το γεγονός αυτό τον καθιστά υποψήφιο γαλαξία για την εφαρμογή των θεωριών για τον σχηματισμό και την εξέλιξη των γαλαξιών, αφού οι άλλοι κοντινοί γαλαξίες είναι ακατάλληλοι για τον σκοπό αυτό αφού συν-μπλέκονται και αλληλεπιδρούν με τον Γαλαξία μας. Ένα άλλο ενδιαφέρον και σημαντικό στοιχείο του WLM είναι ότι τα αέριά του είναι παρόμοια με εκείνα των των γαλαξιών του αρχέγονου σύμπαντος. Δηλαδή, είναι φτωχό σε στοιχεία βαρύτερα στοιχεία από το υδρογόνο και το ήλιο. Αυτό κάνει τον WLM εξαιρετικά ενδιαφέροντα γαλαξία, γιατί μελετώντας τον διερευνούμε το πώς σχηματίζονται και εξελίσσονται τα άστρα σε μικρούς γαλαξίες όπως οι πρώτοι γαλαξίες στο πρώιμο σύμπαν.

Υπερτερεί συντριπτικά η διακριτική ικανότητα του James Webb

Ένα τμήμα του νάνου γαλαξία WLM. Αριστερά, από το διαστημικό τηλεσκόπιο Spitzer και δεξιά από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb
Συγκρίνετε την εικόνα του James Webb με εκείνη του Spitzer. Είναι σαν να έχεις καθαρίσει τα λασπόνερα από το παρμπρίζ του αυτοκινήτου σου!

πηγή: https://webbtelescope.org/contents/early-highlights/beneath-the-night-sky-in-a-galaxy-not-too-far-away.htmlhttps://twitter.com/coreyspowell/status/1590424222308110336