Φωτογράφισαν την μαύρη τρύπα στο κέντρο του Γαλαξία μας!

(νεώτερη ενημέρωση 12/5/2022)

Αυτή είναι η πρώτη εικόνα της τεράστιας μαύρης τρύπας στο κέντρο του Γαλαξία μας (Τοξότης A* ή Sgr A* για συντομία):

Είναι η πρώτη άμεση οπτική απόδειξη ύπαρξης αυτής της μαύρης τρύπας. Καταγράφηκε από το Τηλεσκόπιο Ορίζοντα Γεγονότων (EHT), μια συστοιχία ραδιοτηλεσκοπίων σε διάφορα μέρη της Γης που αποτελούνν ένα εν δυνάμει ενιαίο τηλεσκόπιο στο «μέγεθος της Γης». Το τηλεσκόπιο πήρε το όνομά του από τον «ορίζοντα γεγονότων», το όριο της μαύρης τρύπας πέρα ​​από το οποίο δεν μπορεί να διαφύγει ούτε το φως.

Αν και δεν μπορούμε να δούμε την ίδια τη μαύρη τρύπα, η ύπαρξή της αποκαλύπτεται από το αέριο που ακτινοβολεί γύρω της – την σκοτεινή κεντρική περιοχή (που ονομάζεται σκιά) περιβαλλόμενη από μια δακτυλιοειδή φωτεινή δομή. Το φως φαίνεται να κάμπτεται από την ισχυρή βαρύτητα της μαύρης τρύπας, η οποία έχει μάζα πάνω 4 εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο μας.

Εστιάζοντας στην μαύρη τρύπα στο κέντρο του Γαλαξία μας:

Σύγκριση των μεγεθών των δυο μαύρων τρυπών (M87*και Sgr A*) που απεικόνισε το Event Horizon Telescope (EHT):

Η μαύρη τρύπα M87*, στο κέντρο του γαλαξία Messier 87, και η μαύρη τρύπα Sagittarius A* (Sgr A*), στο κέντρο του Γαλαξία μας. Στην εικόνα φαίνεται το μέγεθος της τροχιάς του Ερμή, του Πλούτωνα και η τωρινή θέση του διαστημικού σκάφους Voyager – το πιο μακρινό διαστημικό σκάφος από τη Γη. Η μαύρη τρύπα M87*, που βρίσκεται σε απόσταση 55 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη, είναι μια από τις μεγαλύτερες γνωστές μαύρες τρύπες. Η μαύρη τρύπα Sgr A*, βρίσκεται σε απόσταση 27000 έτη φωτός από τη Γη, και έχει μάζα περίπου 4,3 εκτατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο. Οι δύο μαύρες τρύπες μοιάζουν εντυπωσιακά, παρόλο που η μαύρη τρύπα του γαλαξία μας έχει μικρότερο μέγεθος και μάζα. Έχουμε δύο εντελώς διαφορετικούς τύπους γαλαξιών και δύο πολύ διαφορετικές μάζες μαύρων τρυπών, αλλά οι εικόνες τους μοιάζουν εκπληκτικά.
Η κίνηση της ύλης κοντά στην μαύρη τρύπα Sgr A*

Η «φωτογραφία» της μαύρης τρύπας του Γαλαξία μας εκτός του ότι μας επιβεβαιώνει (για άλλη μια φορά) ότι η θεωρία της βαρύτητας του Αϊνστάιν λειτουργεί πολύ καλά, αποδεικνύει ότι η μαύρη τρύπα περιστρέφεται και ότι ο άξονας περιστροφής της κατευθύνεται περισσότερο προς τη Γη, παρά προς τον άξονα περιστροφής του Γαλαξία μας.

Οι επιστημονικές εργασίες που βρίσκονται πίσω από την νέα φωτογραφία της ερευνητικής ομαδας του EHT δημοσιεύονται σήμερα στο περιοδικό The Astrophysical Journal Letters.

διαβάστε περισσότερα:

Additional material

===========================

(10/5/2022) Φωτογράφισαν την μαύρη τρύπα στο κέντρο του Γαλαξία μας;

Το 2019 για πρώτη φορά στην ιστορία της αστρονομίας είχαμε τη δυνατότητα να δούμε την πρώτη φωτογραφία μιας μαύρης τρύπας ή μάλλον το τι υπάρχει γύρω από αυτή, αφού οι μαύρες τρύπες είναι στην πραγματικότητα αόρατες, καθώς απορροφούν οτιδήποτε εντός τους, ακόμη και το φως. Η ιστορική φωτογραφία των ερευνητών του Event Horizon Telescope  (Τηλεσκόπιο Ορίζοντα Γεγονότων) ‘έδειχνε’ την υπερμεγέθη μαύρη τρύπα που βρίσκεται στον γαλαξία M 87, σε απόσταση 52 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη, με μάζα 6,5 δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη του Ήλιου και διάμετρο 40 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα.

Την Πέμπτη 12 Μαΐου 2022 θα παρουσιαστούν τα νέα αποτελέσματα του Event Horizon Telescope (EHT). Θα αναφέρονται (μάλλον) στην απεικόνιση της μαύρης τρύπας που βρίσκεται στο κέντρο του Γαλαξία μας σε απόσταση 27 χιλιάδες έτη φωτός από τη Γη, έχει μάζα 4,3 εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο, διάμετρο 44 εκατομμύρια χιλιόμετρα και ονομάζεται Τοξότης Α* (SgrA*).

Μπορείτε να παρακολουθείστε την ανακοίνωση ΕΔΩ:

πηγή: https://eventhorizontelescope.org/blog/event-horizon-telescope-collaboration-announce-groundbreaking-milky-way-results-may-12th

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ, ΜΑΥΡΕΣ ΤΡΥΠΕΣ