Σημάδια ζωής στον Άρη; Το Perseverance της NASA αρχίζει το κυνήγι

Ο ρομποτικός βραχίονας του διαστημικού οχήματος Perseverance ερευνά την επιφάνεια του Άρη. Η φωτογραφία λήφθηκε στις 10 Ιουλίου 2021.

Το διαστημικό όχημα Perseverance της NASA άρχισε την αναζήτηση ιχνών αρχέγονης ζωής στον Κόκκινο Πλανήτη. Χρησιμοποιώντας τον ρομποτικό του βραχίονα μήκους 2 μέτρων καταγράφει τις πρώτες επιστημονικές παρατηρήσεις. Μαζί με την ανάλυση πετρωμάτων με χρήση ακτίνων Χ και υπεριώδους ακτινοβολίας, το εξάτροχο διαστημικό εργαστήριο θα εστιάσει σε μικροσκοπικά τμήματα επιφανειών πετρωμάτων που μπορεί να περιέχουν ενδείξεις αρχαίας μικροβιακής δραστηριότητας. Το μικρού μεγέθους όργανο ακτίνων Χ (PIXL=Planetary Instrument for X-ray Lithochemistry) που βρίσκεται στο άκρο του ρομποτικού βραχίονα, εξέπληξε με την απόδοσή του ήδη από τις πρώτες δοκιμές που επιχείρησε. Το ίδιο συνέβη και με το όργανο SHERLOC (=Scanning Habitable Environments with Raman & Luminescence for Organics & Chemicals) που χρησιμοποιεί ένα λέιζερ υπεριώδους φωτός για να ταυτοποιεί τα ορυκτά του αρειανού εδάφους.

Φωτογραφία του εδάφους του Άρη που λήφθηκε στις 11 Ιουλίου 2021 από την κάμερα WATSON που βρίσκεται επίσης στο ρομποτικό χέρι του Perseverance

Σε συνδυασμό και με τα άλλα όργανα που φέρει ο ρομποτικός βραχίονας, το Perseverance θα πραγματοποιήσει τις πιο λεπτομερείς αναλύσεις που έγιναν ποτέ στην επιφάνεια του Άρη. Θα παρακολουθούμε λοιπόν με μεγάλο ενδιαφέρον στις επόμενες εβδομάδες και μήνες τις ανακοινώσεις της NASA. Αναμένονται ανακαλύψεις όσον αφορά τα γεωλογικά χαρακτηριστικά του Άρη κατά το παρελθόν και κυρίως μια θετική (ή αρνητική) απάντηση σχετικά με το αν υπήρχε ζωή στον κρατήρα Jezero, όπου γίνονται οι έρευνες.

πηγή: https://mars.nasa.gov/news/8994/signs-of-life-on-mars-nasas-perseverance-rover-begins-the-hunt/