Όλοι οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος στον νυχτερινό ουρανό

Posted on 17/11/2020

Αυτήν την εβδομάδα το θέαμα στον ουρανό είναι μοναδικό, διότι και οι επτά πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος θα είναι ορατοί στον νυχτερινό ουρανό. Η Αφροδίτη και ο Ερμής θα είναι αρκετά φωτεινοί ώστε να φαίνονται τα πρωινά, ενώ ο Άρης, ο Δίας, ο Ποσειδώνας και ο Κρόνος θα είναι πιο εύκολο να τους δει κανείς τη νύχτα.

Πιο συγκεκριμένα, σήμερα μετά τις 6 το απόγευμα ανατολικά φαίνεται ο Άρης. Κάπου εκεί βρίσκεται και ο πλανήτης Ουρανός αλλά χρειαζόμαστε ένα καλό τηλεσκόπιο για να τον παρατηρήσουμε:

… την ίδια ώρα κοιτώντας νότια- νοτιοδυτικά μπορούμε να δούμε τους πλανήτες Δία και Κρόνο…
… κι αν είχαμε στην διάθεσή μας το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble, στην περιοχή του κίτρινου πλαισίου θα αποκαλύπτονταν και ο πρώην πλανήτης Πλούτωνας, όπου κρύβεται από ντροπή για τον άδικο υποβιβασμό του στην κατηγορία των νάνων-πλανητών.

Αν ξυπνήσουμε νωρίς αύριο το πρωί λίγο πριν ανατείλει ο Ήλιος (κατά τις 6 π.μ.)  θα δούμε ανατολικά την Αφροδίτη και τον Ερμή:

Μπορείτε να αναζητήσετε τους πλανήτες οποιαδήποτε ημέρα και γενικότερα να εξερευνήσετε τον νυχτερινό ουρανό χρησιμοποιώντας την δωρεάν εφαρμογή ΕΔΩ: https://stellarium-web.org/