Όλοι οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος στον νυχτερινό ουρανό

Αυτήν την εβδομάδα το θέαμα στον ουρανό είναι μοναδικό, διότι και οι επτά πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος θα είναι ορατοί στον νυχτερινό ουρανό. Η Αφροδίτη και ο Ερμής θα είναι αρκετά φωτεινοί ώστε να φαίνονται τα πρωινά, ενώ ο Άρης, ο Δίας, ο Ποσειδώνας και ο Κρόνος θα είναι πιο εύκολο να τους δει κανείς τη νύχτα.

Πιο συγκεκριμένα, σήμερα μετά τις 6 το απόγευμα ανατολικά φαίνεται ο Άρης. Κάπου εκεί βρίσκεται και ο πλανήτης Ουρανός αλλά χρειαζόμαστε ένα καλό τηλεσκόπιο για να τον παρατηρήσουμε:

… την ίδια ώρα κοιτώντας νότια- νοτιοδυτικά μπορούμε να δούμε τους πλανήτες Δία και Κρόνο…
… κι αν είχαμε στην διάθεσή μας το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble, στην περιοχή του κίτρινου πλαισίου θα αποκαλύπτονταν και ο πρώην πλανήτης Πλούτωνας, όπου κρύβεται από ντροπή για τον άδικο υποβιβασμό του στην κατηγορία των νάνων-πλανητών.

Αν ξυπνήσουμε νωρίς αύριο το πρωί λίγο πριν ανατείλει ο Ήλιος (κατά τις 6 π.μ.)  θα δούμε ανατολικά την Αφροδίτη και τον Ερμή:

Μπορείτε να αναζητήσετε τους πλανήτες οποιαδήποτε ημέρα και γενικότερα να εξερευνήσετε τον νυχτερινό ουρανό χρησιμοποιώντας την δωρεάν εφαρμογή ΕΔΩ: https://stellarium-web.org/

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ