Ο γαλαξίας μας έχει μάζα όσο 890 δισεκατομμύρια ήλιοι

Ο γαλαξίας μας έχει μάζα περίπου 890 δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο μας, σύμφωνα με νέα πιο ακριβή επιστημονική εκτίμηση. Ο αριθμός αυτός ισοδυναμεί με 296 τετράκις εκατομμύρια φορές τη μάζα της Γης.

Η μέτρηση της μάζας του γαλαξία μας παρουσιάζει δυσκολίες, επειδή ζούμε μέσα του. Καθώς δεν υπάρχει τρόπος να βάλουμε τους γαλαξίες μας σε… ζυγαριά, το «ζύγισμα» γίνεται με βάση τις κινήσεις των άστρων στο εσωτερικό ενός γαλαξία, οι οποίες αποκαλύπτουν με ποιο τρόπο η βαρύτητά του τα επηρεάζει.

Όμως ενώ αυτό είναι ευκολότερο για έναν άλλο γαλαξία, όπως η Ανδρομέδα, στην περίπτωση του δικού μας γαλαξία το μεγαλύτερο μέρος του είναι κρυμμένο από εμάς στη Γη. Τα κοντινά άστρα και τα νέφη σκόνης κρύβουν τα πιο μακρινά άστρα από τη θέα μας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αστροφυσικό Φάμπιο Λόκο του Imperial College του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο arXiv, υπολόγισαν ότι το 93% της συνολικής μάζας του γαλαξία μας (όσο περίπου 830 δισεκατομμύρια ήλιοι) είναι σκοτεινή ύλη.

πηγή: https://www.amna.gr/home/article/417640/-O-galaxias-mas-echei-maza-oso-890-disekatommuria-ilioihttps://arxiv.org/abs/1912.04296

1. καλησπέρα, αν ο γαλαξίας έχει περίπου 300δις άστρα και η μάζα του είναι 830 δις ήλιοι τότε φαίνεται υπερβολικό τα 300 αυτά δις άστρα να είναι μόνο το υπόλοιπο 7% σε μάζα (58δις ήλιοι)

2. Η πλειονότητα των άστρων του Γαλαξία (σε ποσοστό περίπου 80%) είναι κόκκινοι νάνοι, των οποίων η μέση μάζα είναι αρκετά μικρότερη της ηλιακής. Συνεπώς, αν και ο Γαλαξίας περιέχει 300 δις αστέρες, η συνολική τους μάζα αναμένεται να είναι σημαντικά μικρότερη από 300 δις ηλιακές μάζες. Μάλιστα, τα 60 δις ηλιακών μαζών της ορατής ύλης του Γαλαξία, περιλαμβάνουν όχι μόνο αστέρες αλλά και μοριακά νέφη υδρογόνου και ηλίου.