Τι απέγινε το διαστημικό όχημα Curiosity;

Posted on 16/05/2019

Συνεχίζει ακάθεκτο τις έρευνές του στον Άρη!

Η προτεινόμενη διαδρομή του διαστημικού οχήματος της NASA Curiosity για τα επόμενα χρόνια

Το Curiosity προσεδαφίστηκε στον πλανήτη Άρη τον Αύγουστο του 2012 και από τότε έχει διανύσει σχεδόν 20 χιλιόμετρα. Το 2013, η αποστολή εντόπισε στοιχεία που αποδεικνύουν την ύπαρξη πριν από δισεκατομμύρια χρόνια μιας λίμνης με γλυκό νερό, που παρείχε όλα τα βασικά χημικά συστατικά για μικροβιακή ζωή. Το 2014 αναρριχήθηκε στο Όρος Sharp, και το όχημα έχει μελετά την περιοχή όπου τόσο το νερό όσο και οι άνεμοι έχουν αφήσει τα ίχνη τους. Έχοντας μελετήσει αυτά τα στοιχεία, οι επιστήμονες της ομάδας του Curiosity έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως η περίοδος κατά την οποία ο πλανήτης είχε «κατοικήσιμες» συνθήκες διήρκεσε εκατομμύρια χρόνια.

Στο βίντεο που ακολουθεί βλέπουμε τις περιοχές στο Όρος Sharp που θα εξερευνήσει το Curiosity. Ένας σημαντικός στόχος είναι η μελέτη των θειικών αλάτων, τα ίχνη των οποίων υποδηλώνουν την διαδρομή αρχαίου ποταμού. Οι επιστήμονες της NASA που καθοδηγούν το Curiosity θέλουν να κατανοήσουν την ιστορία του νερού της περιοχής, το οποίο εξαφανίστηκε όταν άλλαξε το κλίμα στον πλανήτη πριν δισεκατομμύρια χρόνια.
Η NASA σχεδιάζει την αποστολή αστροναυτών στον Άρη στη Σελήνη μέχρι το 2024, ως ένα ενδιάμεσο βήμα στην ανθρώπινη εξερεύνηση του Άρη.

πηγή: https://mars.nasa.gov/news/8437/video-fly-over-mount-sharp-on-mars/