Φυτό αναπτύσσεται για πρώτη φορά στη Σελήνη

Ένας από τους σπόρους βαμβακιού που μεταφέρθηκαν στο φεγγάρι από την κινεζική αποστολή Chang’e-4 βλάστησε. «Είναι η πρώτη φορά που οι άνθρωποι κάνουν πειράματα βιολογικής ανάπτυξης στην επιφάνεια της Σελήνης», δήλωσε ο Xie Gengxin, που σχεδίασε το πείραμα της μίνι βιόσφαιρας.

Ο πρώτος σπόρος φυτού που αναπτύσσεται στη Σελήνη. Η φωτογραφία πάρθηκε στις 7 Ιανουαρίου 2019.

Μετά την προσελήνωσή του, το διαστημικό σκάφος Chang’e-4 ξεκίνησε το πρώτο πείραμα μίνι βιόσφαιρας στη Σελήνη. Η αποστολή Chang’e-4 μετέφερε σπόρους από βαμβάκι, πατάτες και άλλα φυτά, προκειμένου να δημιουργήσει μια απλή μίνι βιόσφαιρα, σύμφωνα με την ομάδα, της οποίας επικεφαλής είναι επιστήμονες από το πανεπιστημίου Τσονγκίνγκ στη νοτιοδυτική Κίνα.

πηγή: https://www.in.gr/2019/01/15/tech/sporos-vamvakiou-vlastise-sti-selini/ – https://www.theguardian.com/science/2019/jan/15/china-germinates-first-seed-on-moon-cotton-shoot-change-4

(νεώτερη ενημέρωση 17/1/2019)
Δεν άντεξαν το κρύο τα πρώτα κινεζικά φυτά στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού

Για λίγες μόλις ώρες έζησαν τα πρώτα κινεζικά φυτά στη Σελήνη, καθώς δεν άντεξαν το κρύο.
Τα φυτά του βαμβακιού που είχαν στείλει στη Σελήνη οι Κινέζοι με το σκάφος Chang’e-4 και τα οποία είχαν προ ημερών πετάξει βλαστάρια χάρη στις ηλιακές ακτίνες, είναι ήδη νεκρά εξαιτίας του πολύ κρύου που φθάνει τους μείον 170 βαθμούς Κελσίου, από τη στιγμή που χάθηκε ο Ήλιος πάνω από το σημείο της προσελήνωσης και έπεσε η μακριά σεληνιακή νύχτα που διαρκεί περίπου δύο εβδομάδες.
Πρόκειται για ένα βιολογικό πείραμα, που περιλαμβάνει επίσης σπόρους πατάτας, κανόλας (ποικιλίας της ελαιοκράμβης) και αραβίδοψης, καθώς επίσης αυγά μυγών και ζυμομύκητες, σε μια προσπάθεια να μελετηθεί πώς αντιδρούν και αναπτύσσονται τα φυτά και άλλοι οργανισμοί στο αφιλόξενο σεληνιακό περιβάλλον – με την προοπτική να τραφεί μια μελλοντική σεληνιακή αποικία ανθρώπων.
Οι σπόροι βαμβακιού ήταν οι πρώτοι που βλάστησαν –έστω και για 24 μόλις ώρες ώρες- σε άλλο ουράνιο σώμα, αλλά όχι οι πρώτοι που βλάστησαν στο διάστημα. Κάτι ανάλογο έχει συμβεί σε τρεις διαστημικούς σταθμούς έως τώρα, στον ρωσικό Μιρ, στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και στον κινεζικό Τιανγκόνγκ-2.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ