Η κίνηση του βορείου μαγνητικού πόλου

… προβληματίζει τους γεωφυσικούς

Source: World Data Center for Geomagnetism/Kyoto Univ.

Οι επιστήμονες έχουν ξαφνιαστεί από την ασυνήθιστα γρήγορη μετακίνηση του βορείου μαγνητικού πόλου, ο οποίος απομακρύνεται συνεχώς από τον Καναδά, κινούμενος ολοένα ανατολικότερα προς τη Σιβηρία. Ενώ το 1900 βρισκόταν κάπου στην ξηρά του ανατολικού Καναδά, σήμερα πια βρίσκεται κάπου στον Αρκτικό Ωκεανό, αρκετά χιλιόμετρα βόρεια μακριά του γεωγραφικού βορείου πόλου (οι δύο πόλοι δεν ταυτίζονται).

Η κίνηση του βορείου μαγνητικού πόλου, η οποία οφείλεται στις μετακινήσεις του λιωμένου σιδήρου στον καυτό πυρήνα της Γης, είναι τόσο γρήγορη, που οι ειδικοί στον γεωμαγνητισμό από όλο τον κόσμο αναγκάζονται να προχωρήσουν εσπευσμένα σε κάτι ασυνήθιστο: στην αναθεώρηση του Παγκόσμιου Μαγνητικού Μοντέλου στις 15 Ιανουαρίου.

Το εν λόγω Μοντέλο περιγράφει το μαγνητικό πεδίο του πλανήτη μας και αποτελεί το θεμέλιο της σύγχρονης πλοήγησης, από τα συστήματα των πλοίων ως το Google Maps στα κινητά τηλέφωνα. Η τελευταία αναθεώρηση του μοντέλου είχε γίνει το 2015 και η επόμενη προγραμματιζόταν για το 2020, όμως θα επισπευσθεί εξαιτίας της απρόσμενα γρήγορης κίνησης του μαγνητικού πόλου του Βορρά, κάτι που έχει ως συνέπεια το μοντέλο να εμφανίζει πλέον ολοένα μεγαλύτερο σφάλμα.

Οι επιστήμονες της Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (ΝΟΑΑ) των ΗΠΑ και της Βρετανικής Γεωλογικής Υπηρεσίας, που παρακολουθούν συνεχώς το φαινόμενο, σύμφωνα με το «Nature», συνειδητοποίησαν ότι έχει επιταχυνθεί πολύ, με αποτέλεσμα το Παγκόσμιο Μαγνητικό Μοντέλο να είναι πια τόσο ανακριβές, ώστε ξεπερνά το αποδεκτό όριο για τα σφάλματα πλοήγησης.

Η θέση του βόρειου μαγνητικού πόλου -που υπολογίστηκε για πρώτη φορά το 1831 από τον Τζέιμς Κλαρκ Ρος- «περιπλανιέται» με απρόβλεπτο τρόπο, κάτι που έχει ανέκαθεν γοητεύσει εξερευνητές και επιστήμονες. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 η κίνηση του πόλου έγινε πιο γρήγορη, από περίπου 15 χιλιόμετρα ετησίως έως τότε, σε 55 χιλιόμετρα το χρόνο. Το 2001 για πρώτη φορά ο πόλος εισήλθε στον Αρκτικό Ωκεανό, ενώ το 2018 διέσχισε τη νοητή Διεθνή Γραμμή Ημερομηνίας (International Date Line), περνώντας έτσι από το δυτικό στο ανατολικό ημισφαίριο και βάζοντας «πλώρη» ολοταχώς για τη Σιβηρία.

Προς το παρόν, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα γιατί έχει επιταχυνθεί τόσο δραματικά η κίνηση του βορείου μαγνητικού πόλου.

πηγή: http://www.amna.gr/home/article/323996/Kati-paraxeno-sumbainei-me-ton-boreio-magnitiko-polo-tis-Gishttps://www.nature.com/articles/d41586-019-00007-1

Κατηγορίες:ΓΕΩΛΟΓΙΑ, ΓΕΩΦΥΣΙΚΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ

1. «αρκετά χιλιόμετρα βόρεια του γεωγραφικού βορείου πόλου». Μα υπάρχει σημείο στη Γη που να είναι βόρεια του γεωγραφικού βόρειου πόλου;!

2. Μα για τον γεωγραφικό βόρειο πόλο δεν θα έπρεπε να μιλάμε για τον μαγνητικό ΝΟΤΙΟ πόλο ή κάνω λάθος;

• Βόρειος πόλος στην μαγνητική βελόνη, είναι εξ ορισμού αυτός που δείχνει προς το βορρά. Άρα στον γεωγραφικό βορρά κοντά στον γεωγραφικό βόρειο πόλο, βρίσκεται ο νότιος μαγνητικός πόλος του μαγνητικού πεδίου της Γής (οι ετερώνυμοι πόλοι έλκονται). Αυτό μάθαμε δεκαετίες. Άλλαξε κάτι; Όποιος υποστηρίζει το αντίθετο ας δικαιολογήσει τη θέση του

• παρά το ότι οι δυναμικές γραμμές του πεδίου ξεκινάνε από το νότιο γεωγραφικό πόλο …

• Ο βόρειος και ο νότιος πόλος σε μια πυξίδα (ή σε έναν μαγνήτη) χαρακτηρίστηκαν έτσι από τον προσανατολισμό της πυξίδας. Το άκρο που δείχνει στο βορρά ονομάστηκε «βόρειος πόλος» και αυτό που δείχνει στο νότο, «νότιος πόλος». Θα μπορούσαν να πάρουν οποιοδήποτε όνομα. Αν π.χ. είχαν ονομαστεί «θετικός πόλος» και «αρνητικός πόλος» δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα.

Θα λέγαμε «Μετακινείται ο αρνητικός πόλος της Γης» και όλοι θα καταλαβαίναμε τον μαγνητικό πόλο που βρίσκεται στον βορρά. Όμως, επικράτησαν οι όροι «βόρειος» και «νότιος» πόλος. Και όταν οι όροι αυτοί αναφέρονται «κατά γράμμα» στον τεράστιο μαγνήτη που λέγεται Γη προκαλούν σύγχυση.

Έτσι, όταν λέμε βόρειος μαγνητικός πόλος εννοούμε τον μαγνητικό πόλο της Γης που βρίσκεται στον γεωγραφικό βόρειο πόλο και
        όταν λέμε νότιος μαγνητικός πόλος εννοούμε τον μαγνητικό πόλο της Γης που βρίσκεται στον νότιο γεωγραφικό πόλο, χωρίς να αναφερόμαστε στην φορά των δυναμικών γραμμών.
        Είναι μια πρακτική που δεν ακολουθείται μόνο σε εκλαϊκευμένα επιστημονικά άρθρα (όπως αυτό του Nature), αλλά και σε επιστημονικά άρθρα που ασχολούνται με τον γεωμαγνητισμό, για να αποφεύγεται η σύγχυση.

Αν για παράδειγμα ο τίτλος έγραφε «Η κίνηση του νότιου μαγνητικού πόλου» που θα πήγαινε το μυαλό σας;

Όταν λοιπόν αναφερόμαστε στον μαγνητικό πόλο που βρίσκεται στον βόρειο πόλο είναι πιο βολικό να λέμε: «ο βόρειος μαγνητικός πόλος της Γης μετακινείται», παρά: «ο νότιος μαγνητικός πόλος της Γης που βρίσκεται στον βόρειο πόλο μετακινείται».

Τα παλιά χρόνια, όταν ο μαγνητισμός διδασκόταν στα σχολεία, οι καθηγητές λέγανε στους μαθητές τους ότι οι δυναμικές γραμμές του μαγνητικού πεδίου σε έναν ραβδόμορφο μαγνήτη «βγαίνουν» από τον βόρειο μαγνητικό πόλο και «εισέρχονται» στον νότιο μαγνητικό πόλο. Στη συνέχεια έθεταν ως ερώτηση πως είναι οι μαγνητικές δυναμικές γραμμές της Γης; Για να αποκαλυφθεί έτσι η βολική σύμβαση στην ονομασία των μαγνητικών πόλων της Γης (κάτι σαν την συμβατική φορά του ηλεκτρικού ρεύματος), ότι στην περιοχή του βόρειου πόλου της Γης βρίσκεται ο νότιος μαγνητικός πόλος, αν δούμε την Γη ως μια τεράστια πυξίδα.

Όμως, η πρακτική που ακολουθείται συνήθως, όταν αναφερόμαστε στους μαγνητικούς πόλους της Γης, είναι να παίρνουν το όνομα των αντίστοιχων γεωγραφικών πόλων για να μην δημιουργείται σύγχυση. Τα υπόλοιπα θα ανήκαν στο μάθημα της φυσικής – εφόσον το υπουργείο παιδείας δεν είχε εξορίσει τον μαγνητισμό από την σχολική ύλη.

• Συμφωνώ με την σύμβαση. ;Όμως όλη Φυσική (π.χ. F=q vxB) βασίζεται στον ορισμό του Βόρειου πόλου (δεν θα ήταν κακό να τον λέγαμε θετικό) όπως το ανέφερα. Η δε φορά του ρεύματος ορίστηκε η φορά κινήσεως των θετικών φορτίων, κατα τα άλλα με καλύπτει η διευκρίνηση.

3. Το GPS δίνει γεωγραφικές συντεταγμένες, και δεν έχει καμία σχέση με τις μαγνητικές πυξίδες, οι οποίες είχαν ήδη αντικατασταθεί -πριν από το GPS- με τις γυροσκοπικές. Κατά τη γνώμη μου αυτός που έγραψε το άρθρο δεν κατάλαβε περί τίνος πρόκειται.

4. Τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα δεν μου φαίνεται ότι έχουν μαγνητικη πυξίδα στο εσωτερικό τους. Εχουν όμως εναν δορυφορικό δέκτη, που παίρνει σήματα από 4 δορυφόρους και βρίσκει τη θέση του δέκτη στον χώρο. Δεν γνωρίζω πώς και γιατί χρησιμοποιούνται μαγνητικά δεδομένα.

• Χάρη Βάρβογλη, εσείς ίσως μπορείτε να μας πείτε, αν το άρθρο είναι επιστημονικά σωστό ή όχι. Εμένα μου φαίνεται λάθος και γι αυτό και δεν το ανέβασα στην δική μου σελίδα. Ποια είναι η δική σας γνώμη;

5. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά ενός καλού επιστήμονα είναι να αμφiσβητεί ό,τι ακούει ή διαβάζει, έως ότου το κατανοήσει. Είχατε δίκιο λοιπόν να μην εμπιστεύεστε αυτό που διαβάσατε και σας συγχαίρω που δεν «ψαρώσατε» από το όνομα «Nature». Η πρόταση » On 15 January, they are set to update the World Magnetic Model, which describes the planet’s magnetic field and underlies all modern navigation, from the systems that steer ships at sea to Google Maps on smartphones» δεν έχει νόημα, αν δεν μας εξηγήσει ο συγγραφέας της πώς εννοεί το «underlies». Το GPS βασίζεται στο ότι ο δέκτης «βλέπει» τουλάχιστον 4 δορυφόρους και λύνει κάθε φορά ένα σύστημα 4 εξισώσεων με 4 αγνώστους (x, y, z, t) για να βρει τη θέση μας στην επιφάνεια της Γης με ακρίβεια 10 μέτρων. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς η ασαφής θέση του μαγνητικού βορρά, που έχει περιθώριο σφάλματος χιλιόμετρα, βοηθάει σε αυτό τον σκοπό. Πόσο μάλλον που η προβολή του μαγνητικού πόλου αλλάζει ανάλογα με το γεωγραφικό μήκος και διαταράσσεται τακτικά από μαγνητικές καταιγίδες, πέραν του γεγονότος ότι η μορφή του δεν είναι πάντα διπολική. Για όσους έχουν χησιμοποιήσει το «έξυπνο» κινητό τους ως πυξίδα, να υπενθυμίσω ότι το φαινόμενο είναι δυναμικό (πρέπει να το κινήσουμε) ενώ η μαγνητική πυξίδα λειτουργεί στατικά. Συμπέρασμα: η κυρία
    Alexandra Witze πρέπει να μας εξηγήσει τι εννοεί με το «underlies».

• Πράγματι, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του καλού επιστήμονα είναι να αμφισβητεί ό,τι ακούει ή διαβάζει, έως ότου το κατανοήσει.
      Η πυξίδα λοιπόν που δείχνει το κινητό όταν το μετακινούμε βασίζεται στο GPS και όχι σε μαγνητικούς αισθητήρες (γι αυτό άλλωστε πρέπει να το μετακινήσουμε). Αφού λοιπόν δεν μας απάντησε ακόμα η η κυρία Alexandra Witze ας δούμε τι λέει ο κύριος Richard B. Langley σε ένα άρθρο του με τίτλο Τhe Magnetic Compass and GPS:

«The magnetic compass has been guiding travelers for a thousand years or more. It is one of the oldest navigation instruments and still widely used by ship captains, pilots, Boy and Girl Scouts, and hikers. But thanks to modern microelectronic technology, the compass has been reborn. Electronic versions of the compass are available in standalone units, as a component in multisensory navigation systems, and as embedded modules in GPS receivers. Many cars and trucks now come equipped with electronic compasses. And despite their amazing ability to accurately determine a position, single-antenna GPS receivers cannot determine their heading – the direction in which the receiver, or the platform carrying it, is pointed. The compass comes to the rescue! When GPS signals are blocked by buildings, a GPS-based navigation system might have to resort to dead reckoning. Again, the compass pitches in by providing heading information to improve the procedure.
      This month’s column is a tutorial about these electronic magnetic sensors, how they measure the Earth’ magnetic field, and how they complement the capabilities of a GPS receiver …»
      περισσότερα ΕΔΩ: http://gauss.gge.unb.ca/papers.pdf/gpsworld.september03.pdf

• Χάρη Βάρβογλη την έχω πατήσει πολλές φορές και φροντίζω να περιμένω αν κάτι δεν το καταλαβαίνω και ας χάσω την επικαιρότητα στις σελίδες μου. Γιαυτό και ζήτησα και την βοήθειά σας εδώ και ευχαριστώ θερμά για την απάντηση.

6. Καλημέρα. Τουλάχιστον στην ελληνική βιβλιογραφία, ο συμβατικός τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται η θέση του κάθε γήινου μαγνητικού πόλου είναι διαφορετικός και γι’ αυτό στον προσεκτικό αναγνώστη, ο τρόπος παρουσίασης της είδησης δημιουργεί σύγχυση.
    Διαβάστε και την ελληνική εκδοχή του λήμματος «γήινο μαγνητικό πεδίο» στη ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ.

«Σε οποιοδήποτε σημείο της Γης αν τοποθετήσουμε μια μαγνητική βελόνα, που να μπορεί να περιστρέφεται ελεύθερα, παρατηρούμε ότι αυτή λαμβάνει πάντα μια ορισμένη θέση από νότο προς βορρά. Επίσης γνωστό είναι ότι ο βόρειος μαγνητικός πόλος της μαγνητικής βελόνας είναι αυτός που στρέφεται προς βορρά. Εξ αυτού συνάγεται εύκολα ότι κοντά στο νότιο γεωγραφικό πόλο της Γης υπάρχει ο βόρειος μαγνητικός πόλος της Γης και αντίθετα κοντά στο βόρειο γεωγραφικό πόλο της Γης ο νότιος μαγνητικός πόλος της Γης. Αυτό εξηγεί γιατί οι μαγνήτες στρέφουν τον βόρειο μαγνητικό τους πόλο προς βορρά.»

• ευχαριστώ για το λινκ. Η απάντησή μου σχετικά με το θέμα αυτό βρίσκεται σε προηγούμενο σχόλιό μου

7. Αγαπητέ διαχειριστή,
    Tα άρθρα που μιλούν για τη χρησιμότητα του μαγνητικού αισθητήρα στο δορυφορικό σύστημα GPS είναι πάνω από δέκα χρόνια παλαιά, και δεν απηχούν τη σημερινή πραγματικότητα. Για παράδειγμα, όταν στον σύνδεσμο που επισυνάπτετε αναφέρεται ως «ελάττωμα» το γεγονός ότι το σύστημα GPS δεν δείχνει τον προσανατολοσμό ενός οχήματος, λέει τη μισή αλήθεια. Μόλις το όχημα κινηθεί κατά 10 μέτρα, η πληροφορία αυτή εμφανίζεται στην οθόνη.
    Για να είμαστε σαφείς: οι μαγνητικοί αισθητήρες δείχνουν κατεύθυνση και όχι θεση, και μάλιστα με μεγάλη αβεβαιότητα. Επηρεάζονται όχι μόνο από τις μαγνητικές καταιγίδες και την ύπαρξη πολλών ηλιακών κηλίδων, αλλά και από τη γειτονική παρουσία αντικειμένων με μαγνητικό πεδίο, όπως για παράδειγμα οι ηλεκτρομαγνήτες ενός αυτοκινήτου (ρελέ). Το σύστημα GPS δείχνει θέση με ακρίβεια 10 μέτρων και κατεύθυνση μόλις ο δέκτης κινηθεί. Δεν μπορώ να κατανοήσω σε τι ακριβώς βοηθάει η ύπαρξη μαγνητικής πυξίδας έναν δέκτη GPS. Κανένα από τα συστήματα πλοήγησης δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο την πληροφορία της κατεύθυνσης, αν δεν υπάρχει δορυφορικό σήμα. Αν πάλι υπάρχει δορυφορικό σήμα, γιατί να χρειάζομαι το μαγνητικό; Παραμένω λοιπόν στον κανόνα που ανέφερα παραπάνω: δεν καταλαβαίνω πώς δουλεύει, άρα αμφιβάλλω αν δουλεύει, εκτός και αν με πείσει το πείραμα. Αλλά το πείραμα λέει ότι το κινητό μου δεν δείχνει κατεύθυνση, αν το έχω ακίνητο, όπως θα περίμενα αν είχε μαγνητικόι αισθητήρα. Αντίθετα χρειάζεται να το κουνήσω, γεγονός που μου λέει ότι χρησιμοποιεί σήματα GPS.

• Αγαπητέ κύριε Βάρβογλη
      Συνοψίζω για να δούμε που διαφωνούμε:
      Η πυξίδα των κινητών που για λειτουργήσει πρέπει να τα κινήσουμε ΔΕΝ λειτουργεί με μαγνητικούς αισθητήρες αλλά βασίζεται στο GPS,
      Η λειτουργία του GPS είναι εν γένει ανεξάρτητος από τον μαγνητικό προσανατολισμό μιας πυξίδας.
      Υπάρχουν όμως επιστήμονες που υποστηρίζουν πως η συνεργασία GPS με την μαγνητική πυξίδα (με μαγνητικούς αισθητήρες) είναι απαραίτητη σε ορισμένες περιπτώσεις που το GPS αστοχεί και γι αυτό υπάρχουν GPS δέκτες που διαθέτουν και μαγνητικούς αισθητήρες που λειτουργούν συμπληρωματικά στις δυνατότητες του GPS, όπως λέει το άρθρο που παρέθεσα (υπάρχουν κι άλλες αναφορές, έβαλα την προηγούμενη γιατί είναι λιγότερο τεχνική).
      Επειδή όμως ο βόρειος μαγνητικός πόλος μετακινείται οι συσκευές πλοήγησης που βασίζονται στην συνεργασία GPS+μαγνητικός προσανατολισμός πρέπει να ενημερωθούν για τις νέες συντεταγμένες του μαγνητικού πόλου, ώστε ο μαγνητικός προσανατολισμός (όταν χρειάζεται) να μην έχει συστηματικό σφάλμα.
      Αυτό είναι όλο.

Το πρώτο που με προβλημάτισε όταν είδα το άρθρο του ΑΠΕ ήταν η σχέση της μετακίνησης μαγνητικού πόλου της Γης με το GPS. Γι αυτό ψάχνοντας και λίγο πιο πέρα βρήκα κάποιες ικανοποιητικές ερμηνείες για την πιθανή συνεργασία GPS και μαγνητικής πλοήγησης, οπότε αναδημοσίευσα το άρθρο (… αλλά μου διέφυγε το «αρκετά χιλιόμετρα βόρεια του γεωγραφικού βορείου πόλου» όπως πολύ εύστοχα επεσήμανε ο πρώτος σχολιαστής).

Ούτε κι εγώ έχω πειστεί για την ερμηνεία, κι αυτός ακριβώς ήταν ο λόγος που αναδημοσίευσα το άρθρο, για να γίνει περαιτέρω διερεύνηση. Δεν «ψάρωσα» από τον φόβο ότι θα παραπλανήσω επιστημονικά τον κόσμο με ένα τέτοιο ζήτημα, γιατί ακόμα κι αν τελικά η μαγνητική πυξίδα δεν υποβοηθάει την πλοήγηση, η παραπληροφόρηση που θα προκαλέσει δεν συγκρίνεται με την ζημιά που προκαλούν οι κβαντικοί μέντορες ζωής, οι άπειρες ζωές και τα άπειρα frames της κβαντικής ηθοποιίας.

8. Εμένα το κινητό γιατί δείχνει κατεύθυνση χωρίς να το κουνησω; Το αφήνω στο τραπέζι και με πολλές εφαρμογές που δοκίμασα μου δείχνει προσανατολισμό.

9. Αγαπητέ διαχειριστή,

Πολύ καλά τα θέσατε. Δύο μικρές συμπληρώσεις μόνο. Καταρχήν δεν είπα ότι «ψαρώσατε» από το Nature, δεν είναι της ιδιοσυγκρασίας μου να προσβάλλω ανθρώπους. Δεύτερο, και κυριότερο, να ξεκαθαρίσουμε πώς ακριβώς προέκυψε το άρθρο στο Nature. Η συντάκτις άκουσε μια ανακοίνωση σε ένα συνέδριο, μίλησε πιθανόν με έναν από την ομάδα και έγραψε αυτά που κατάλαβε. Δεν πρόκειται για επιστημονικό άρθρο που πέρασε από κριτές.

• Αγαπητέ κύριε Βάρβογλη
      Καταρχάς, σαφώς και είπατε ότι ψάρωσα (έμμεσα τουλάχιστον) – δείτε προηγούμενο σχόλιό σας – αλλά αυτό δεν με ενόχλησε.
      Η προσφώνηση «αγαπητέ διαχειριστή» ενόχλησε. Ένας είμαι και το πραγματικό μου όνομα το γνωρίζετε. Όταν ξεκίνησε η ιστορία των blogs στο διαδίκτυο συνηθίζονταν τα ψευδώνυμα (όπως “physicsgg”) και απλά είναι κάτι που το συνεχίζω. Το «αγαπητέ διαχειριστή» ακούγεται περίεργα. Μπορείτε να σχολιάζετε και γράφετε ότι θέλετε ελεύθερα, χωρίς καμία εισαγωγή. Άλλωστε το blog διαθέτει ξεχωριστό tag «ΒΑΡΒΟΓΛΗΣ» https://physicsgg.me/tag/%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%B2%CE%BF%CE%B3%CE%BB%CE%B7%CF%83/
      με τα πρόσφατα άρθρα σας.
      Πάμε παρακάτω.
      Ειλικρινά δεν δίνω δεκάρα για το πως προέκυψε το άρθρο στο Nature, τι είπε η συντάκτις, με ποιον το είπε, τι κατάλαβε η ίδια, τι ήθελε να προωθήσει, αν το άρθρο του συνεδρίου πέρασε ή όχι από κριτές.
      Τα ζητούμενα είναι:
      υπάρχουν κινητά που δείχνουν κατεύθυνση, ακόμα κι όταν είναι ακίνητα, χρησιμοποιώντας μαγνητικούς αισθητήρες;
      αν υπάρχουν, τότε δεν θα έπρεπε να ενημερωθούν για τις νέες συντεταγμένες του μαγνητικού πόλου ώστε ο μαγνητικός προσανατολισμός (όταν χρειάζεται) να μην έχει συστηματικό σφάλμα;
      πόσο βοηθάει αυτό στην πλοήγηση μέσω GPS;

10. Ειλικρινά στενοχωρήθηκα που θιχτήκατε από τα γραφόμενά μου. Το «διαχειριστά» το έγραψα επειδή νόμιζα ότι δεν είχα την άδειά σας να χρησιμοποιήσω το όνομά σας. Σας ζητώ συγγνώμη.

• Δεν εννοούσα να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό όνομά μου, αλλά το «physicsgg».
      Τελικά αναγκάστηκα να φερθώ ως … διαχειριστής!
      Δεν χρειάζεται καμία συγγνώμη μεταξύ μας.

11. Πολλά συστήματα πλοήγησης χρησιμοποιούν μαγνητικό αισθητήρα:
    The Magnetic sensor in your smartphone is not an actual magnet, it is however capable of sensing the magnetic field of earth (using Halls effect) and determining your Direction. With magnetic Compass turned on while using the navigation app, your navigation will be more precise.

12. Εξαιρετική η κουβέντα. Physicgg πολύ θα ήθελα να μάθω ποιος είσαι και να σε γνωρίσω και από κοντά, αν δεν σε έχω ήδη γνωρίσει σε κάποιο συνέδριο. Σε διαβάζω πολλά χρόνια καθημερινά και μεταφέρω πολλά από τα άρθρα σου, φαντάζομαι θα το γνωρίζεις, και στις δικές μου σελίδες.

13. Καλησπέρα και καλή χρονιά σε όλους.
    Πράγματι η «πυξίδα» ενός smartphone δεν είναι ακριβώς πυξίδα αλλά ένας αισθητήρας φαινομένου Hall, που ανιχνεύει σε τρεις διαστάσεις το μαγνητικό πεδίο της Γης.
    Η τάση εξόδου του αισθητήρα Hall είναι ανάλογη της ισχύς και πολικότητας του μαγνητικού πεδίου όταν προσανατολιστεί με τον άξονα μαγνητικού πεδίου της Γης.
    Η ανιχνευόμενη τάση μετατρέπεται σε ψηφιακό σήμα που αντιπροσωπεύει την ένταση του μαγνητικού πεδίου.
    Υπάρχουν και άλλες μέθοδοι ανίχνευσης του μαγνητικού πεδίου.
    Συνήθως μαζί με τον αισθητήρα Hall υπάρχει και ένας άλλος αισθητήρας επιτάχυνσης(επιταχυσιόμετρο) που βοηθάει στην διόρθωση της τιμής μέτρησης,

The magnetometer sensor in your tablet or smartphone also utilizes the modern solid state technology to create a miniature Hall-effect sensor that detects the Earth’s magnetic field along three perpendicular axes X, Y and Z. The Hall-effect sensor produces voltage which is proportional to the strength and polarity of the magnetic field along the axis each sensor is directed. The sensed voltage is converted to digital signal representing the magnetic field intensity. Other technologies used for magnetometer may include magneto resistive devices which change the measured resistance based on changes in the magnetic field.

The magnetometer is enclosed in a small electronic chip that often incorporate another sensor (typically a built in accelerometer) that help to correct the raw magnetic measurements using tilt information from the auxiliary sensor.

In addition to general rotational information, the magnetometer is crucial for detecting the relative orientation of your device relative to the Earth’s magnetic north.

14. Πολύ εγωιστικό ως κάτοικοι του βορείου ημισφαιρίου να μιλάμε μόνο για την μετακίνηση του βόρειου μαγνητικού πόλου, Και ο νότιος μαγνητικός πόλος κινείται και μάλιστα ανεξάρτητα από τον βόρειο. Οι μαγνητικοί πόλοι δεν είναι αντιδιαμετρικοί.