Για να παρακολουθήσουν μαθήματα Αστρονομίας οι μαθητές Λυκείου θα πρέπει να μπουν στη φυλακή

Posted on 12/05/2018

Η  Αστρονομία έπαψε να διδάσκεται ως μάθημα στο Λύκειο εδώ και μερικά χρόνια. Την μοίρα της Αστρονομίας αργά και σταθερά ακολουθεί και το μάθημα της Φυσικής – που συνδέεται άμεσα με την Αστρονομία, αφού με τις τελευταίες «μεταρρυθμίσεις» η διδακτέα ύλη της ελαττώνεται εκθετικά και οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος εξανεμίζονται.

Μπορεί λοιπόν το υπουργείο Παιδείας να περιφρονεί την Αστρονομία και τις φυσικές επιστήμες, όμως συμβαίνει το αντίθετο με το υπουργείο …. Δικαιοσύνης!

Διαβάζουμε λοιπόν την είδηση από το ΑΠΕ:
«Στους μαθητές των σχολείων των φυλακών θα παρουσιαστούν μαθήματα αστρονομίας, όπως ανακοίνωσε σήμερα, το υπουργείο Δικαιοσύνης. Αναλυτικότερα, στο πλαίσιο της σωφρονιστικής πολιτικής για την εκπαίδευση των κρατουμένων επεκτείνει τις εκπαιδευτικές δράσεις στις φυλακές το υπουργείο Δικαιοσύνης σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, διοργανώνει σειρά παρουσιάσεων επίκαιρων θεμάτων αστρονομίας και άλλων συναφών επιστημών σε μαθητές των σχολείων των φυλακών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι λεπτομέρειες του προγράμματος συζητήθηκαν σήμερα μεταξύ του υπουργού Δικαιοσύνης Σταύρου Κοντονή και του διευθυντή του Αστεροσκοπείου Αθηνών Εμμανουήλ Πλειώνη. Οι παρουσιάσεις θα γίνονται από ειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και θα περιλαμβάνουν εκτός από ομιλίες, προβολή βίντεο, διαδραστικά παιχνίδια και κατασκευές, καθώς και παρατήρηση ουράνιων αντικειμένων με φορητά τηλεσκόπια, ενώ οι πρώτες εκπαιδευτικές δράσεις, θα υλοποιηθούν άμεσα σε 3 καταστήματα κράτησης και έχουν πιλοτικό χαρακτήρα.
Οι παρουσιάσεις ξεκινούν στις 15 Μαΐου 2018 για τους μαθητές του Γυμνασίου-Λυκείου του ειδικού καταστήματος κράτησης νέων Αυλώνα, με χρήση δύο ηλιακών τηλεσκοπίων. Ακόμη, οι επόμενες δύο πιλοτικές επισκέψεις θα απευθύνονται στους ανήλικους κρατουμένους των φυλακών Κορίνθου και στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου που λειτουργεί στο Κέντρο Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων του Ελεώνα Θηβών. Τέλος, από τον Σεπτέμβριο του 2018 σχεδιάζεται συνέχιση και κλιμάκωση του προγράμματος.»

Μπράβο. Πολύ καλή πρωτοβουλία και ελπίζουμε να έχει διάρκεια.

Στην Ελλάδα καταρρίπτεται ο μύθος που λέει «όπου ανοίγει ένα σχολείο κλείνει μια φυλακή». ‘Όταν είσαι στην φυλακή μπορείς να παρακολουθήσεις τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα μαθήματα που δεν διδάσκονται πλέον στα σχολεία.