Βίντεο: το πείραμα των διδύμων αστροναυτών

Posted on 10/04/2015

Οι αμερικανοί αστροναύτες Scott and Mark Kelly είναι ομοζυγωτικοί δίδυμοι, ο πρώτος βρίσκεται εδώ και 12 μέρες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ενώ ο δεύτερος παρέμεινε στη Γη, συμμετέχοντας σε ένα πρωτότυπο βιολογικό πείραμα.

Ενώ ο Scott Kelly θα παραμείνει στον διαστημικό σταθμό έξι μήνες, τα δυο αδέρφια θα υποβάλλονται συνεχώς σε ιατρικές εξετάσεις προκειμένου να συγκριθεί πώς ο οργανισμός του αστροναύτη αλλάζει σε σχέση με έναν κλώνο του που παραμένει στο έδαφος.

Το πείραμα με τους δίδυμους που πραγματοποιεί η NASA, προφανώς δεν έχει σκοπό την επιβεβαίωση του "παραδόξου των διδύμων", της διαστολής του χρόνου που προβλέπει η θεωρία της σχετικότητας του Einstein

Το πείραμα με τους δίδυμους που πραγματοποιεί η NASA, προφανώς δεν έχει σκοπό την επιβεβαίωση του «παραδόξου των διδύμων» και της διαστολής του χρόνου που προβλέπει η θεωρία της σχετικότητας του Einstein

Το διάστημα είναι γνωστό ότι επηρεάζει δραστικά την ανθρώπινη φυσιολογία. Εκτός του ότι εκτίθενται σε αυξημένα επίπεδα ραδιενέργειας, οι αστροναύτες εμφανίζουν εξασθένιση των μυών, των οστών και του ανοσοποιητικού συστήματος. Λόγω της έλλειψης βαρύτητας, τα υγρά του σώματος συγκεντρώνονται στον κορμό και το κεφάλι, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει η καρδιά και η αυξάνεται η πίεση στο κεφάλι και τα μάτια, δημιουργώντας κίνδυνο για απώλεια όρασης.

Απώτερος στόχος της μελέτης είναι ο σχεδιασμός της πρώτης επανδρωμένης αποστολής στον Άρη, η οποία θα διαρκούσε τουλάχιστον ενάμισι έτος και θα έφερνε το πλήρωμα αντιμέτωπο με νέες προκλήσεις.

Πηγές: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231396308http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2014/10apr_twins/