Βίντεο: προσεγγίζοντας τον πλανήτη-νάνο Δήμητρα

Το διαστημικό σκάφος Dawn άρχισε την προσέγγιση του πλανήτη-νάνου Ceres στις 6 Μαρτίου 2015Το διαστημικό σκάφος Αυγή εκτοξεύτηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2007, με στόχο την κύρια ζώνη των αστεροειδών, που βρίσκονται μεταξύ του Άρη και του Δία. Στις 26 Ιουνίου 2011 η Αυγή προσέγγισε τον αστεροειδή Εστία (Vesta) και παρέμεινε σε τροχιά γύρω του μέχρι το 2012 στέλνοντας στη Γη 30.000 φωτογραφίες του.

Η Αυγή χρησιμοποιώντας το σύστημα προώθησης ιόντων που διαθέτει άρχισε την προσέγγιση του πλανήτη-νάνου Δήμητρα (Ceres) στις 6 Μαρτίου 2015.

Η Δήμητρα που ανακαλύφθηκε το 1801, αρχικά είχε θεωρηθεί πλανήτης, στη συνέχεια αστεροειδής, για να χαρακτηριστεί τελικά πλανήτης-νάνος. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ουράνιο σώμα στη ζώνη των αστεροειδών μεταξύ Άρη και Δία. Το ταξίδι της Αυγής προς τη Δήμητρα είχε διάρκεια περίπου επτάμισι χρόνια και το σκάφος διήνυσε μια απόσταση 4,9 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων.

Dawn-Ceres-spiral-descent

Η σπειροειδής προσέγγιση της Δήμητρας από διαστημικό σκάφος Αυγή. Η διακεκομμένη κόκκινη γραμμή παριστάνει τα τμήματα της τροχιάς που το σύστημα προώθησης ιόντων της Αυγής δεν θα λειτουργεί

Η Αυγή θα γίνει, όχι μόνο το πρώτο διαστημικό σκάφος που μπήκε σε τροχιά γύρω από έναν πλανήτη-νάνο, αλλά και το πρώτο που μπήκε σε τροχιά γύρω από δυο διαφορετικά σώματα του πλανητικού μας συστήματος.

Τον Απρίλιο η Αυγή θα πλησιάσει την Δήμητρα σε απόσταση 2730 μιλίων. Από το σημείο αυτό θα αρχίσει η λεπτομερής εξερεύνηση του πλανήτη-νάνου, μέχρι να φτάσει στην ελάχιστη απόσταση των 235 μιλίων.

Στο βίντεο που ακολουθεί βλέπουμε τους ελιγμούς της Αυγής καθώς μπαίνει σε τροχιά γύρω από τη Δήμητρα:

Scientists in Orbit Over Dawn’s Arrival at Ceres

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ, ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: