O πλανήτης με τους 4 «ήλιους»

Ανακαλύφθηκε και δεύτερη περίπτωση πλανήτη που ανήκει σε τετραπλό σύστημα άστρων. Ο πλανήτης ήταν γνωστός από πριν, αλλά θεωρούνταν ότι είχε μόνο τρεις ήλιους-άστρα και όχι τέσσερις.
One Planet, Four Stars: The second known case of a planet in a qΤο 2012 είχε εντοπιστεί από τους «κυνηγούς πλανητών» ο πρώτος πλανήτης (Planet Hunters: A Transiting Circumbinary Planet in a Quadruple Star System) που ανήκε σε τετραπλό σύστημα άστρων.
Η τωρινή ανακάλυψη έγινε από αστρονόμους του Αστεροσκοπείου Palomar [Know the Star, Know the Planet. III. Discovery of Late-Type Companions to Two Exoplanet Host Stars].
Το σύστημα των άστρων βρίσκεται σε απόσταση 136 έτη φωτός από τη Γη, στον αστερισμό του Κριού, και ονομάστηκε 30 Ari. Ο πλανήτης που εντοπίστηκε στο σύστημα είναι τεράστιος, έχει μάζα 10 φορές μεγαλύτερη από τον Δία και μια πλήρης περιστροφή γύρω από το μητρικό του άστρο διαρκεί 335 μέρες. Το μητρικό του άστρο διαθέτει σχετικά κοντά του έναν άστρο-συνοδό, και αυτό το ζεύγος άστρων βρίσκεται στην ίδια τροχιά, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση, με ένα δεύτερο ζεύγος άστρων.
PIA18927_ipΟι αστρονόμοι θεωρούν πως είναι εξαιρετικά απίθανο αυτός ο πλανήτης, ή οι πιθανοί δορυφόροι του, να φιλοξενούν ζωή. Αν μπορούσαμε να παρατηρήσουμε τον ουρανό από την επιφάνεια αυτού του πλανήτη τότε θα βλέπαμε έναν μικρό ήλιο και δυο πολύ λαμπρά άστρα, ορατά στο φως της ημέρας. Κι αν διαθέταμε τηλεσκόπιο, παρατηρώντας το ένα από αυτά τα άστρα θα ανακαλύπταμε ότι πρόκειται για δυαδικό σύστημα.

Η ανακάλυψη αυτή θα βοηθήσει τους ερευνητές να κατανοήσουν το πως τα πολλαπλά συστήματα άστρων επηρεάζουν την εξέλιξη και την μοίρα των πλανητών τους.

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ, ΕΞΩΠΛΑΝΗΤΕΣ