Σάββατο βράδυ η βροχή των Ωριωνιδών

Posted on 19/10/2012

(νεώτερη ενημέρωση 21-10-2012)
Φωτογραφίες από τη βροχή των Ωριωνιδών

Ωριωνίδες 2012: Huntsville, Aλαμπάμα
Image credit: NASA/MSFC/MEO

Ωριωνίδες 2012: Λίμνη Bala, Ν. Ουαλία. δείτε σε μεγέθυνση την εικόνα ΕΔΩ: flickr.com

Ωριωνίδες 2012: flickr.com

Ωριωνίδες 2012: δείτε σε μεγέθυνση τμήματα της εικόνας  ΕΔΩ

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες ΕΔΩ: flickr.com/groups/orionids

=============

Το βράδυ του Σαββάτου κορυφώνεται μια ακόμη βροχή διαττόντων, οι Ωριωνίδες.
Όπως κάθε χρόνο στην αρχή του φθινοπώρου, θα εμφανιστεί στον νυχτερινό ουρανό μια ακόμη βροχή διαττόντων αστέρων, οι Ωριωνίδες, που φέτος αναμένεται να κορυφωθούν το βράδυ του Σαββάτου και έως την αυγή της Κυριακής 21 Οκτωβρίου.

Οι αστρονόμοι της NASA περιμένουν περίπου 20 έως 25 πεφταστέρια ανά ώρα και επειδή το φεγγάρι δεν βρίσκεται κοντά σε πανσέληνο, το φως του δεν θα εμποδίζει την παρατήρηση, στο μέτρο βέβαια που δεν υπάρχουν σύννεφα στον ουρανό.

Οι Ωριωνίδες φαίνεται να προέρχονται από μια περιοχή πάνω από το πολύ λαμπρό άστρο Μπετελγκέζ στον αστερισμό του Ωρίωνα, από όπου έχουν πάρει και το όνομά τους. Όμως στην πραγματικότητα αποτελούν απομεινάρια από την ουρά του κομήτη του Χάλεϊ και εμφανίζονται κάθε φορά που η τροχιά της Γης διασταυρώνεται με τα σωματίδια που αφήνει πίσω του το πέρασμα του κομήτη στην πορεία του γύρω από τον Ήλιο.

Olivier Staiger, Crans-Montana, ελβετικές Άλπεις (21-10-2011)

Οι Ωριωνίδες είναι μία από τις δύο «βροχές» από πεφταστέρια που δημιουργεί η ουρά του διάσημου κομήτη του Χάλεϊ. Η δεύτερη είναι οι Ήτα Υδροχοΐδες που κορυφώνονται στις αρχές Μαΐου. Ο κομήτης (που πήρε το όνομα του Βρετανού αστρονόμου Έντμοντ Χάλεϊ) εμφανίζεται στην εσωτερική περιοχή του ηλιακού μας συστήματος κάθε 75 ή 76 χρόνια και είναι τόσο φωτεινός, που είναι ορατός με γυμνά μάτια. Τελευταία φορά εμφανίστηκε στον ουρανό της Γης το 1986 και η επόμενη θα είναι το 2061.

Μετά το 2006, οι Ωριωνίδες έχουν παρουσιάσει μερικές πολύ θεαματικές «βροχές» διαττόντων, με πτώση έως 60 μετεώρων την ώρα, τα οποία κινούνται με ταχύτητα περίπου 66 χιλιομέτρων την ώρα.

Μια σύνθετη εικόνα από τη βροχή Ωριωνιδών κοντά στο  Όρος Shasta στην Καλιφόρνια, τον Οκτώβριο του 2011 Credit: Brad Goldpaint