Αντιπαράθεση σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα της Φυσικής

σια«Για παραποίηση των λεγομένων της έκανε λόγο η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, αναφερόμενη στον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει μεταξύ της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) και της ίδιας, σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα της Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Γ’ Λυκείου.

Δεν μπορεί να μιλήσει κανένας σε αυτή τη χώρα, να πει μια κουβέντα, παραποιείται εντελώς, υποστήριξε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, αναφερόμενη στον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΕΕΦ και της ίδιας, σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα της Φυσικής σε όσους μαθητές το επιθυμούν.

«Ό,τι έχω δηλώσει, ήταν απάντηση σ’ έναν ακροατή του ραδιοφώνου Κόκκινου, που συζητούσαμε για άλλο θέμα, για την παιδεία αλλά για άλλο θέμα, διαμαρτυρία, και απάντησα σε αυτό. Δεν θέλω να κάνω κανένα σχόλιο» είπε χαρακτηριστικά η κ. Αναγνωστοπούλου, ερωτηθείσα σχετικά στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA.

«Ό,τι είναι να κάνουμε θα το κάνουμε. Αυτή τη στιγμή το υπουργείο έχει προβλήματα, για τα οποία ο υπουργός τρέχει και δε φτάνει, τα κενά, και αυτό ήταν όλη μας η προσπάθεια και η αγωνία» πρόσθεσε.

Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της ΕΕΦ είχε απαντήσει με καυστικό τρόπο στις δηλώσεις της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας, Σίας Αναγνωστοπούλου που αφορούσαν σε απλοποίηση της διαδικασίας απαλλαγής από τη διδασκαλία της Φυσικής στα σχολεία. Ο πρόεδρος της ΕΕΦ αμφισβήτησε ότι η κ. Αναγνωστοπούλου έχει τέτοια αρμοδιότητα και σημείωσε ότι αρμόδιο είναι το Σύνταγμα.»

 Τα παραπάνω είναι φανταστικά δεδομένου ότι το μάθημα της Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Γ’ Λυκείου καταργήθηκε χωρίς καμία αντίδραση. Βασίζονται στην πραγματική είδηση «Αναδίπλωση Αναγνωστοπούλου για τα Θρησκευτικά» που δημοσιεύεται ΕΔΩ: www.athensvoice.gr

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νόμο υπ’ αριθ. 4327 – ΦΕΚ 2015-Α50 https://nomoi.info/ΦΕΚ-Α-50-2015-σελ-1.html το μάθημα της Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Γ' Λυκείου καταργήθηκε οριστικά και αμετάκλητα, ενώ το μάθημα των Θρησκευτικών παρέμεινε ακλόνητο.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νόμο υπ’ αριθ. 4327 – ΦΕΚ 2015-Α50 το μάθημα της Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Γ’ Λυκείου καταργήθηκε οριστικά και αμετάκλητα, ενώ το μάθημα των Θρησκευτικών παραμένει ακλόνητο.

Διαβάστε επίσης:
1. Ο Νεύτωνας τώρα δικαιώνεται
2. Έξω και ο Ηλεκτρομαγνητισμός από το Λύκειο;
3. Δεν διδάσκεται το μάθημα της Αστρονομίας στα σχολεία



Κατηγορίες:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΧΙΟΥΜΟΡ

10 replies

  1. Νομίζω το «καταργήθηκε χωρίς καμία αντίδραση» είναι υπερβολικό εκ μέρους σας.
    Κάνοντας τον… δικηγόρο του διαβόλου, θέλω να θυμίσω ότι η ΕΕΦ εξέδωσε ανακοινώσεις για την υποβάθμιση της Φυσικής στο Λύκειο, έκανε προτάσεις, συναντήθηκε με την πολιτική ηγεσία (αν, βέβαια, η κ. Ξουλίδου μπορεί να θεωρηθεί ως τέτοια!). Π.χ.
    http://eef.gr/enimerosi/937-deltio-typoy-eef.html
    http://eef.gr/ekdiloseis-arxeio/915-lykeio.html
    http://eef.gr/sinedria-old/947-deltio-typoy-exetastistiko-neo.html
    Γενικά, έκανε κάποιες κινήσεις. Τώρα, αν οι κινήσεις αυτές ήταν υποτονικές ή έγιναν σε λάθος κατεύθυνση, αυτό είναι ένα άλλο θέμα…

    (Και σας διαβεβαιώ πως δεν έχω καμία απολύτως σχέση με την ΕΕΦ, δεν είμαι μέλος της, δεν ωφελήθηκα ποτέ απ’ αυτήν. Απλά δε νομίζω ότι είναι σωστό να πυροβολούμε κάθε φορά τον ίδιο, εύκολο στόχο.)

    • 1.«καταργήθηκε χωρίς καμία αντίδραση» ===> σε σχέση με τις αντιδράσεις και τις αντιπαραθέσεις που βλέπουμε σήμερα στο διαδίκτυο.
      2. Ο τίτλος «πρόεδρος της ΕΕΦ» αντικαθιστά απλά τον τίτλο «Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδας» του αρχικού άρθρου.

  2. Φαναρίου Αγαθάγγελος: «Ναι στα Θρησκευτικά, όχι στη θρησκειολογία»

    Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για την κατάργηση των Θρησκευτικών από τα υποχρεωτικώς διδασκόμενα μαθήματα. Αν κάτι τέτοιο συμβεί από την «πίσω πόρτα», μέσω μιας δικαστικής απόφασης παραδείγματος χάριν, πώς κρίνετε ότι θα μπορούσε να αντιδράσει η Εκκλησία;

    Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει πολλές φορές εκφράσει με τον πλέον επίσημο τρόπο τις θέσεις της επί του θέματος. Για μας, όπως και για τους ανά τον κόσμο ορθοδόξους, είναι αδιανόητη η κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών και η μετατροπή του σε μάθημα θρησκειολογίας, το οποίο θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε μια πνευματική σύγχυση τους μαθητές αλλά και τους γονείς. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει ομολογιακό μάθημα, ξεχωριστή διδασκαλία δηλαδή για παιδιά διαφορετικών ομολογιών, το δε περιεχόμενό του καθορίζεται από την εκάστοτε ομολογία. Σύμφωνα άλλωστε με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση περί των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, το κράτος δεν έχει δικαίωμα να επεμβαίνει και να ρυθμίζει κατά το δοκούν τη θρησκευτική συνείδηση των μαθητών, καθώς οι γονείς είναι εκείνοι που ορίζουν τι θέλουν να διδάσκεται ο (ανήλικος) μαθητής, σύμφωνα δηλαδή με τις δικές τους πεποιθήσεις. Αυτό γίνεται απόλυτα σεβαστό στις ευρωπαϊκές χώρες, γι’ αυτό και αφήνουν τις επίσημες θρησκευτικές ομολογίες στις οποίες οι μαθητές ανήκουν να ρυθμίζουν και το περιεχόμενο του μαθήματος στα σχολεία, διότι αυτό σημαίνει πολιτισμός και συνεργασία για το καλό των μαθητών σε όλα τα επίπεδα. Στο Σύνταγμα της Πατρίδας μας (Άρθρο 3) η Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζεται ως επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα, ενώ στο Άρθρο 16 αναφέρεται πως η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους, που, μεταξύ άλλων, έχει σκοπό την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων (σ.σ.: Βλ. ερμηνεία στον Νόμο 1566/85).

    Γιατί τα Θρησκευτικά είναι αναγκαίο να αποτελούν υποχρεωτικό μάθημα;

    Αν θεωρήσουμε ότι σκοπός της εκπαίδευσης, όπως ορίζει ο νομοθέτης (Ν. 1566/85), είναι η ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά, τότε κατανοούμε την αναγκαιότητα της διδασκαλίας της ελληνορθόδοξης παράδοσης, την οποία αποδέχεται η πλειονότητα του λαού μας. Πάντως, μια και η ερώτησή σας αναφέρεται στο μάθημα των Θρησκευτικών, μου δίνετε την ευκαιρία να τονίσω ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ξαναζήσουμε την πραγματικότητα της ενορίας ως του κυττάρου της εκκλησιαστικής ζωής και να δώσουμε, ως ποιμένες, πρωταρχικό ρόλο στην κατήχηση.

    http://ikivotos.gr/post/417/fanarioy-agathaggelos-nai-sta-thrhskeytika-oxi-sth-thrhskeiologia

  3. Ακομα δεν μπορω να πιστεψω πως στον 21ο αιωνα υπαρχουν ακομα θρησκειες.
    Ποσο μαλλον αυτες να διδασκονται στα σχολεια λες και ειναι καποια επιστημη!

      • Να υπενθυμίσω πως έχουμε 2015. Ας ακούσουμε κάτι σοβαρότερο από το ότι θέλουμε τα παιδιά μας χριστιανούς ώστε να σέβονται τους γονείς τους και να ξεχωρίζουν το καλό απ’ το κακό. Και ας ακούσουμε κάτι πιο λογικό από το ότι το να διδάσκεις έθιμα, φιλοσοφίες και μύθους διαφόρων λαών ως κάτι άλλο πέραν της απόλυτης αλήθειας θα προκαλέσει πνευματική σύγχυση στους μαθητές (αλλά και στους γονείς τους (!?)).

      • Χα χα χα χα! Ωραια απαντηση βρε συ!
        Δηλαδη περιμενεις τη θρησκεια να σου μαθει ηθική, τον διαχωρισμό του καλού και του κακού, τον σεβασμό στον πατέρα σου και τη μητέρα σου;;;
        Απο μονοι μας δηλαδη δεν μπορουμε να πορευτουμε και να κατακτησουμε αυτες τις προφανεις αξιες;

  4. προς διογένη: υβριστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται

  5. Γεια σας!
    Πολύ θα ήθελα να ξέρω αν υπάρχουν χριστιανοί που να θεωρούν σωστό τα θρησκευτικά να διδάσκονται εκτός σχολείου (π.χ. στο κατηχητικό).
    Σαν πολίτης μου αρέσει να πληρώνω φόρους για να μάθουν τα παιδιά σας (εγώ δεν έχω) μαθηματικά και γλώσσα. Αλλά δεν μου αρέσει καθόλου να πληρώνω για «μαθαίνουν» (όντως μαθαίνουν;) θρησκευτικά.
    Και μία παρατήρηση προς θεολόγους: Πουθενά στη διδακτέα ύλη του σχολείου δεν λέει ότι η θεωρία της εξέλιξης είναι «απλώς μια θεωρία ανάμεσα σε άλλες». Μόνο σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ και σε κάποιες ισλαμικές χώρες λένε τέτοια πράγματα στα παιδιά. Ας μην γινόμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως και ας έχουμε ανοικτό μυαλό τουλάχιστον όσο ο αρχιεπίσκοπος ή ο πάπας.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.