Οι ‘Πυλώνες της Δημιουργίας’ από τα διαστημικά τηλεσκόπια Hubble και Webb

… σε νέο βίντεο της NASA

Ένα μωσαϊκό από εικόνες ορατού φωτός (Hubble) και υπέρυθρου φωτός (Webb) των Πυλώνων της Δημιουργίας.

Οι Πυλώνες της Δημιουργίας είναι γιγάντιες στήλες μοριακού υδρογόνου και σκόνης στο νεφέλωμα του Αετού. Είναι τόσο πυκνοί, που τα αέρια στο εσωτερικό τους καταρρέουν βαρυτικά, σχηματίζοντας νέα άστρα. Τελευταίες παρατηρήσεις δείχνουν ότι οι στύλοι έχουν διαλυθεί εξαιτίας κάποιου κοσμικού φαινομένου, πιθανότατα κάποιας έκρηξης σουπερνόβα που συνέβη πριν από περίπου 6.000 χρόνια. Δεδομένης της απόστασης, περίπου 7.000 ετών φωτός, μεταξύ της Γης και των Πυλώνων της Δημιουργίας, στην πραγματικότητα έχουν ήδη καταστραφεί, αλλά επειδή το φως ταξιδεύει με πεπερασμένη ταχύτητα , αυτή η καταστροφή θα είναι ορατή από τη Γη σε περίπου 1000 χρόνια