Ανακοίνωση Προέδρων Τμημάτων Φυσικής για τα Θέματα Φυσικής των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024

Oι Πρόεδροι των Τμημάτων Φυσικής (*) εκφράζουν τον πολύ έντονο προβληματισμό τους για τη λανθασμένη εικόνα που δίνουν για την Επιστήμη της Φυσικής τα θέματα των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων.

H επιλογή των θεμάτων δεν δημιουργεί το παραμικρό πρόβλημα αξιοπιστίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, δίνει όμως λανθασμένο μήνυμα για την Επιστήμη της Φυσικής και αποτρέπει τους μαθητές να επιλέξουν τα Τμήματα Φυσικής για τις σπουδές τους.

Η Επιστήμη της Φυσικής αναζητά και δίνει επιστημονικές απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα της ανθρωπότητας. Προσφέρει συνεχώς νέα γνώση και λύσεις στα ζωτικής σημασίας προβλήματα, δημιουργώντας νέες ιδέες και ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην επιστήμη. Συνεπώς, δεν πρέπει να συνδέεται με την απαίτηση για ταχύτατη επίλυση εξεζητημένων ασκήσεων.

πηγή: https://physics.uoi.gr/2024/06/27/anakoinosi-proedron-tmimaton-fysikis-gia-ta-themata-fysikis-ton-panelladikon-exetaseon-2024/

(*) Καθ. Νισταζάκης Έκτορας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Καθ. Ιωαννίδου Αλεξάνδρα, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Καθ. Κοέν Σαμουήλ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – Καθ. Ζέζας Ανδρέας, Πανεπιστήμιο Κρήτης – Καθ. Καζαντζίδης Ανδρέας, Πανεπιστήμιο Πατρών – Καθ. Βόρδος Νικόλαος, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Καθ. Καρακασίδης Θεόδωρος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Κατηγορίες:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΦΥΣΙΚΗ

1. Η ανακοίνωση αυτή έρχεται ως απάντηση στα σχόλια μερικών συναδέλφων που είχαν θετική γνώμη για τα φετινά θέματα σε προηγούμενή σας ανάρτηση.

2. Πάντως η ανακοίνωση ατή δεν έρχεται σε αντίθεση με τα σχόλια των συναδέλφων εδώ για το θέμα που ζητάει απόδειξη της θεωρίας.
    Οι περισσότεροι από εμάς έχουν θέμα με τις υπερβολικές ασκήσεις και την υποτίμηση της θεωρίας, συμβαδίζοντας με την ανακοίνωση των προέδρων.

3. Τα εξεταστικά δοκίμια παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πρόσληψη της Φυσικής από τους μαθητές. Δεν είναι μόνο θέμα επιλογής των τμημάτων Φυσικής από τους μαθητές. Η Φυσική είναι απόλυτα αναγκαία για τη μηχανολογία, Ιατρική, Αστρονομία – Αστροφυσική, Βιοφυσική κλπ. Και στην Ελλάδα και στην Κύπρο τα εξεταστικά δοκίμια, αλλά και τα αναλυτικά πρόγραμμα δίνουν μια στρεβλή και μονόπλευρη εικόνα της Φυσικής και στερούν από τους μαθητές να απολαύσουν μιάμιση όμορφη και σπουδαία επιστήμη.

4. Εάν επιθυμούμε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της φυσικής στην εκπαίδευση με τη σοβαρότητα που του αρμόζει, είναι επιτακτική ανάγκη να επιδιώξουμε την ίδρυση ενός επίσημου επιμελητηρίου Φυσικής, κατά το πρότυπο της Ένωσης Ελλήνων Χημικών. Μέσω αυτού του θεσμικού φορέα, θα μπορέσουμε να προασπίσουμε τόσο το κύρος και την ουσία της επιστήμης της φυσικής όσο και τα δικαιώματα των φυσικών.

Η δημιουργία ενός τέτοιου επιμελητηρίου θα διασφαλίσει τη συνεχή και ουσιαστική αναβάθμιση της επιστήμης της φυσικής στην εκπαίδευση και την επαγγελματική κατοχύρωση των φυσικών. Ο θεσμός αυτός θα λειτουργήσει ως κεντρικός φορέας που θα εκπροσωπεί τους φυσικούς σε όλα τα επίπεδα, θα προωθεί τα συμφέροντά τους και θα συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας και της έρευνας στη φυσική.

Η χθεσινή κοινή ανακοίνωση των Προέδρων των Τμημάτων Φυσικής αποτελεί μια σημαντική πρώτη αρχή. Ας ελπίσουμε ότι αυτή η πρωτοβουλία θα έχει συνέχεια και θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός επιμελητηρίου φυσικών, το οποίο θα αποτελέσει το θεμέλιο για την προαγωγή και την προστασία της επιστήμης μας.