Ένα βιβλίο για την σύγχρονη φυσική του 1968

Πρόκειται για το δεύτερο μέρος του τόμου «Ηλεκτρισμός – Πυρηνική» των Σ. Κανέλλου και Ι. Παπουτσάνη, που εκδόθηκε τον Ιανουάριο του 1968. Ολόκληρο το βιβλίο μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν πατώντας ΕΔΩ ή ΕΔΩ (στη γωνιά της Φυσικής από την αγάπη των μαθηματικών!)

Ηλεκτρισμός – Πυρηνική, υπό Σ. Κανέλλου, Ι. Παπουτσάνη, Aθήναι 1968

Το μέρος του βιβλίου που πραγματεύεται την «συγχρονη φυσική», δηλαδή την Ατομική και Πυρηνική Φυσική έγραψε εξ’ ολοκλήρου ο Κ. Καρούμπαλος. Σ’ αυτό το τμήμα διαβάζουμε για: τις ακτίνες Röntgen, την κβαντική θεωρία περί της φύσης του φωτός, το φωτοηλεκτρικό φαινόμενον, το φαινόμενο Compton, το άτομον κατά Rutherford, την απαγορευτική αρχή του Pauli, το περιοδικό σύστημα στοιχείων, το άτομο του Bohr, την σύσταση του πυρήνα, την φυσική ραδιενέργεια και τους ασταθείς πυρήνες, τον χρόνο υποδιπλασιασμού, μέθοδους παρατηρήσεως σωματιδίων, τα βιολογικά αποτελέσματα των ακτινοβολιών, την τεχνητή διάσπαση του πυρήνος και την, τεχνητή ραδιενέργεια, το κύκλοτρον, συγχροκύκλοτρον, σύγχροτρον, βήτατρον, το έλειμμα μάζας, την ενέργεια συνδέσεως, τις σχάσεις πυρήνων και τις αλυσιδωτές αντιδράσεις, τον ατομικός αντιδραστήρα και την ατομική βόμβα, την προέλευση της αστρικής ενέργειας, την βόμβα υδρογόνου, την ειρηνική χρήση των θερμοπυρηνικών αντιδράσεων, την εξαύλωση και τη δίδυμη γένεση, την κοσμική ακτινοβολία, την κυματομηχανική και τα υλικά κύματα κ.ά.

via ylikonet.gr

Κατηγορίες:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ, ΦΥΣΙΚΗ

1 reply

1. Μας μεταφέρουν πολλά χρόνια πίσω αυτά τα βιβλία. Εξαιρετικοί διάσκαλοι οι συγγραφείς! Αυτά με έκαναν να θυμηθώ έναν άλλο εξαιρετικό δάσκαλο, τον αείμνηστο Δημήτρη Κρέμο, που είχε απλοποιήσει τα προβλήματα της φυσκής και της χημείας. Εκατοντάδες μαθητές του οφείλουν την επιτυχία τους στις τότε εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ στις μεθόδους του Κρέμου. Και δεν ήταν μόνο χημικός και φυσικός ο Κρέμος. Ήταν και γλωσσολόγος και ζωγράφος και πολυγραφότατος. Νομίζω πολλοί θα θέλαμε να δούμε βιβλία του διαθέσιμα για «κατέβασμα».