Η εντυπωσιακή σύγκρουση τριών γαλαξιών

… με τα μάτια του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble

Το σμήνος γαλαξιών που φαίνεται στην φωτογραφία ονομάζεται IC 2431 και βρίσκεται περίπου 681 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη, στον αστερισμό του Καρκίνου.

Κλικ πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble της NASA σε μια εντυπωσιακή φωτογαφία του συνέλαβε την σύγκρουση τριών γαλαξιών. Όσο τρομακτική κι αν φαίνεται μια τέτοια συγχώνευση σαν κι αυτή σχετίζεται περισσότερο με την δημιουργία παρά την καταστροφή. Από την συμπύκνωση της μεσοααστρικής ύλης των τριών συγκρουόμενων γαλαξιών θα αναδυθούν νέα άστρα στο κέντρο του τελικού γαλαξία που θα προκύψει από την ενοποποίηση. Παράλληλα, τα ήδη υπάρχοντα άστρα, ως επί το πλείστον θα επιβιώσουν από την σύγκρουση αλώβητα. Η απόσταση μεταξύ των άστρων των γαλξιών είναι τόσο μεγάλη που σχετικά λίγα από αυτά είναι πιθανό να συγκρουστούν.

Οι αστρονόμοι εντόπισαν την παραπάνω συγχώνευση χάρη στην εθελοντική επιστημονική έρευνα πολιτών που ονομάζεται Galaxy Zoo. Πάνω από 100.000 εθελοντές ταξινόμησαν 900.000 φωτογραφίες από το τηλεσκόπιο Hubble και ποτέ δεν είχαν διερευνηθεί διεξοδικά. Οι εθελοντές ολοκλήρωσαν σε χρονικό διάστημα 175 ημερών αυτό που θα απαιτούσε χρόνια στην μικρή κοινότητα των αστρονόμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Galaxy Zoo έδωσε μια σειρά σημαντικών ανακαλύψεων όπως αυτή.

πηγή: https://www.nasa.gov/image-feature/goddard/2002/hubble-captures-swirling-galactic-trio