Φυσικοί Διαμαρτυρόμενοι

Ανακοίνωση για την κατανομή των διοριστέων εκπαιδευτικών ανά κλάδο και ειδικότητα από την ΕΕΦ

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της σε σχέση με την σημερινή ανακοίνωση της κατανομής των διοριστέων εκπαιδευτικών ανά κλάδο και ειδικότητα και διαμαρτύρεται για την καταφανώς άδικη, χωρίς τεκμηρίωση, λανθασμένη και εκτός πραγματικότητας απόδοση οργανικών θέσεων στους συναδέλφους Φυσικούς.

Παρά τα υπομνήματα που καταθέσαμε στο ΥΠΑΙΘ και τις συνεχείς εκκλήσεις για εξορθολογισμό του τρόπου υπολογισμού οργανικών κενών, τελικά είδαμε να επιβεβαιώνονται οι αρχικές προβλέψεις για τον κλάδο μας και να μας αντιστοιχούν μόλις 87 θέσεις σε σύνολο 11.700 διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών!

Το γεγονός αυτό αποτελεί σαφή υποβάθμιση της επιστήμης της Φυσικής, καθώς είναι απολύτως βέβαιο ότι με αυτή την κατανομή θέσεων, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών θα διδάσκεται αυτό το αδιαμφισβήτητης σπουδαιότητας αντικείμενο από εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων.

Επιπλέον, είναι πέρα από κάθε λογική το ότι ενώ κατά το σχολικό έτος 2020-2021 πραγματοποιήθηκαν συνολικά οκτακόσιες εβδομήντα επτά (877) προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ04.01 Φυσικών σε όλη την Επικράτεια (532 στη Γενική Εκπαίδευση και 345 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση), στοιχεία που δόθηκαν επίσημα από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ζ. Μακρή, στο πλαίσιο απάντησης στην ερώτηση με αριθμ. πρωτ. 6911/27-5-2021 της Βουλευτού της Ελληνικής λύσης κ. Σ.-Χ. Ασημακοπούλου, ενώ το ίδιο σχολικό έτος πραγματοποιήθηκαν διακόσιες εβδομήντα (270) παραιτήσεις ΠΕ04.01. Φυσικών σε όλη την Επικράτεια, το ΥΠΑΙΘ προβλέπει τον διορισμό μόλις ογδόντα επτά (87) ΠΕ04.01. Φυσικών!

Να σημειωθεί ότι ο αριθμός ογδόντα επτά (87) αποτελεί μόλις το 9,6% των συναδέλφων ΠΕ04 που πρόκειται να διοριστούν. Αν δε συνυπολογίσουμε τον αριθμό διορισθέντων Φυσικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση πριν από έναν χρόνο, διαπιστώνουμε ότι σε σύνολο 16.200 διορισμών, διορίζονται μόνο 160 Φυσικοί.

Επειδή τα παραπάνω αντιφάσκουν αυταπόδεικτα, καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να εξηγήσει άμεσα τα κριτήρια με τα οποία κατέληξε στην παραπάνω απόφασή του και φυσικά να την αναθεωρήσει!

Το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ. – 12/7/2021

Δελτίο Τύπου από τον Σύλλογο Φυσικών Κρήτης

Με την παρούσα ανακοίνωση θα θέλαμε να χαιρετίσουμε την ανακοίνωση μόνιμων προσλήψεων στην εκπαίδευση, ύστερα από μια παρατεταμένη περίοδο κάλυψης αναγκών από συναδέλφους αναπληρωτές.

Οφείλουμε όμως να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις σε σχέση με την κατανομή θέσεων καθώς παρατηρήσαμε μια ανισοβαρή κατανομή των θέσεων στις ειδικότητες Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04). Συγκεκριμένα σύμφωνα με τις ανακοινώσεις οι θέσεις Φυσικών είναι 87, Χημικών 305, Βιολόγων 424 και Γεωλόγων 87. Σύμφωνα με τα στοιχεία μόνο για το 2021 οι αιτήσεις παραίτησης για λόγους συνταξιοδότησης ανέρχονται σε 259 για τους Φυσικούς, 104 για τους Χημικούς, 51 για Βιολόγους και 42 για Γεωλόγους. Σημαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι ο αριθμός αναπληρωτών Φυσικών κατά το 2019-2020 ήταν 857!!

Μας προξενεί τρομερή εντύπωση πως είναι δυνατόν οι θέσεις Φυσικών να είναι τόσο λίγες την ίδια στιγμή που η Φυσική διδάσκεται σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου. Τα μαθήματα Φυσικής στο Γυμνάσιο είναι 3 και στο Λύκειο 4 με την Φυσική να είναι Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα σε δύο από τα τέσσερα επιστημονικά πεδία. Ταυτόχρονα η επιστήμη της Φυσικής παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο της τεχνολογίας τα τελευταία 150 χρόνια! Θα θέλαμε πραγματικά να μάθουμε το σκεπτικό του Υπουργείου Παιδείας για αυτό τον τρόπο κατανομής θέσεων.

Οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών είναι η χρυσή ευκαιρία για την αναβάθμιση της ποιότητας του Δημοσίου Σχολείου. Έχουμε εκφράσει πολλές φορές τις προτάσεις μας για την αναγκαιότητα τα προγράμματα σπουδών Φυσικής να γίνουν σύγχρονα και οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την Φυσική των μεγάλων επιστημονικών επαναστάσεων της σύγχρονης Φυσικής. Έχουμε προτείνει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια συγκεκριμένες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, αλλά και στον τρόπο διδασκαλίας της Φυσικής και ειδικά την ενίσχυση του πειραματικού της χαρακτήρα. Η διδασκαλία της Φυσικής, όπως άλλωστε και κάθε γνωστικού αντικειμένου πρέπει να είναι ευθύνη της αντίστοιχης ειδικότητας που κατέχει και το επιστημονικό υπόβαθρο να παρουσιάσει στους μαθητές τις πτυχές του αντικειμένου. Οι αναθέσεις μαθημάτων οφείλουν να γίνονται κυρίως με γνώμονα τα επιστημονικά χαρακτηριστικά κάθε γνωστικού αντικειμένου και όχι απλά με γνώμονα την κάλυψη ωρών.

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να επανεξετάσει τις κατανομές και να αιτιολογήσει την λογική τους τουλάχιστον. Είναι αδιανόητο η κατανομή θέσεων να μην γίνεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις των αναλυτικών προγραμμάτων.

Σε ένα κόσμο που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, με την επιστήμη να παίζει καθοριστικό ρόλο στην βελτίωση της ζωής των πολιτών, αλλά και στην καλύτερη κατανόηση των μηχανισμών της ίδιας της ζωής η πολιτεία οφείλει να ενισχύσει ουσιαστικά τις θετικές επιστήμες και να τις αξιοποιήσει για να διαμορφώσει πολίτες με κριτική και ορθολογική σκέψη, ώστε να αντιλαμβάνονται το αληθές από το ψευδές, το επιστημονικό από το ψευδο-επιστημονικό.

Ηράκλειο, 13 Ιουλίου 2021 https://www.sfkritis.gr/%ce%b4%ce%b5%ce%bb%cf%84%ce%af%ce%bf-%cf%84%cf%8d%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%af%ce%bd%cf%89%cf%83%ce%b7-%ce%bc%cf%8c%ce%bd%ce%b9%ce%bc%cf%89%ce%bd-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83/

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΕΦΕΕ) –

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΔΙΟΡΙΣΤΕΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Το Υπουργείο Παιδείας, το τελευταίο διάστημα, έχει εξαγγείλει ένα σημαντικό αριθμό αλλαγών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και τη λειτουργία των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αλλαγές στη διοίκηση των σχολείων, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, νέα μαθήματα και αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των μαθημάτων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, ενώ θα προχωρήσει σε διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών για πρώτη φορά μετά από δώδεκα χρόνια.

Όσον αφορά στο μάθημα της Φυσικής, η ΕΕΦΕΕ, στο πλαίσιο των σκοπών της και μέσα από τους διαλόγους και τις ανακοινώσεις της, έχει ρητά δηλώσει την ανάγκη για αναβάθμιση της διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής με ένα  νέο σύγχρονο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών Φυσικής, καθώς και την εισαγωγή και αξιοποίηση της πειραματικής διαδικασίας στη διδασκαλία της Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό περιμένουμε με ενδιαφέρον την ανακοίνωση των νέων προγραμμάτων σπουδών από το ΥΠΑΙΘ.

Τίθεται όμως το ερώτημα, που είναι οι Φυσικοί που θα διδάξουν το μάθημα τους;
Μετά την ανακοίνωση τoυ καθορισμού των θέσεων μονίμων εκπαιδευτικών ανά κλάδο και ειδικότητα, εκπλαγήκαμε δυσάρεστα από τον μικρό αριθμό διοριστέων Φυσικών. Ο αριθμός αυτός δεν δικαιολογείται ούτε από τον αριθμό των διδακτικών ωρών του μαθήματος της Φυσικής σε Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε από τα πραγματικά κενά Φυσικών στα σχολεία. Είναι δε άξιον απορίας πώς μετά από περισσότερο από μία δεκαετία χωρίς διορισμούς και τις συνταξιοδοτήσεις που ακολούθησαν την ίδια περίοδο τα οργανικά κενά, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, ανέρχονται μόλις σε 84 και έτσι οι διοριστέοι φυσικοί είναι μόνο 87.

Μπορεί το ΥΠΑΙΘ να δικαιολογήσει τους αριθμούς αυτούς;

Η Φυσική ανέκαθεν αποτελούσε βασική επιστήμη, στην οποία στηρίχτηκε η επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος. Στην εποχή μας όμως η ταχύτατη εξέλιξη της επιστήμης είχε ως επακόλουθο την εμφάνιση φαινομένων παραπληροφόρησης και ψευδοεπιστήμης. Η σωστή διδασκαλία της Φυσικής αποτελεί επιτακτική ανάγκη ώστε προσφέρονται νέες γνώσεις, να αναπτύσσονται δεξιότητες και να διαμορφώνεται ο ορθολογικός τρόπος σκέψης στους/στις μαθητές/τριες.
Έχοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω, η ΕΕΦΕΕ καλεί το ΥΠΑΙΘ να επανεξετάσει το θέμα του αριθμού των διοριστέων Φυσικών και να καλυφθούν τα κενά σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.

Από την ΕΕΦΕΕ -14/7/2021

via astronomos

Κατηγορίες:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΦΥΣΙΚΗ

1. Και ζήσαμε εμείς καλά κι αυτοί καλύτερα… Τέλος του παραμυθιού.

2. Αν δεν φτιαχτει επιμελητήριο Φυσικών θα χάνοουμε τη μία μαχη μετά την άλλη. Το ΣΕΜΦΕ εβαλε τους αποφοιτους της σχολης στο ΤΕΕ για να εχουν ενα δυνατο επιμελητηριο να τους υπερασπιζεται. Εμείς τι κάνουμε;

3. Ευχή μου κάποια στιγμή η αστρολογία να μπει στα σχολεία