Ένα νέο πανόραμα του γαλαξιακού μας κέντρου

Το εντυπωσιακό νέο πανόραμα του κέντρου του Γαλαξία μας όπως προέκυψε από τον συνδυασμό πολλών παρατηρήσεων του διαστημικού τηλεσκοπίου ακτίνων Χ Chandra. Τα χρώματα πορτοκαλί, πράσινο, μπλε και μοβ αντιστοιχούν σε διαφορετικές συχνότητες ακτίνων Χ και συνδυάζονται με τα χρώματα γκρι και λουλακί που αντιστοιχούν σε ραδιοφωνικές συχνότητες που ανίχνευσε το ραδιοτηλεσκόπιο MeerKAT στη Νότια Αφρική. Αυτά τα νέα δεδομένα αποκαλύπτουν την υπερθέρμανση των αερίων εξαιτίας των εκρήξεων σουπερνόβα και της επανασύνδεσης μαγνητικών πεδίων κοντά στο κέντρο του Γαλαξία.

Η ακτινογραφία του γαλαξιακού μας κέντρου από το τηλεσκόπιο ακτίνων Χ Chandra
Το κέντρο του γαλαξία μας όπως φαίνεται από το ραδιοτηλεσκόπιο MeerKAT
Σύνθετη εικόνα από τον συνδυασμό δεδομένων του Chandra και του ραδιοτηλεσκοπίου MeerKAT. Στην εικόνα επισημαίνονται (με πράσινους και μωβ κύκλους, ελλείψεις κλπ) φωτεινές πηγές ακτίνων Χ
Η μεγέθυνση της περιοχής G0.17-0.41 (αναζητήστε την και στην προηγούμενη εικόνα). Η εικόνα προέκυψε από συνδυασμό δεδομένων ακτίνων Χ και ραδιοφωνικής ακτινοβολίας.

διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ: https://chandra.si.edu/photo/2021/gcenter/?fbclid=IwAR30aNTu0uaOq8xxJlGivNqjpoNlalBTDIWlDodUqgxaRG5MB-dOxBDnO6I