Η μαύρη τρύπα «μονόκερος» στον αστερισμό του Μονόκερου

H μικρότερη και η κοντινότερη στη Γη μαύρη τρύπα στον γαλαξία μας

Καλλιτεχνική απεικόνιση του δυαδικού συστήματος V723 Mon (Image credit: Lauren Fanfer / Ohio State University)

Ο V723 Mon είναι ένας ερυθρός γίγαντας που βρίσκεται σε απόσταση 1.500 έτη φωτός από τη Γη, στον αστερισμό του Μονόκερω. Είναι επίσης γνωστός και ως HD 45762, SAO 133321 και TIC 43077836. Έχει την ίδια μάζα με τον Ήλιο, αλλά είναι 25 φορές μεγαλύτερο.

Όμως, όταν ο αστρονόμος του κρατικού πανεπιστημίου του Οχάιο Tharindu Jayasinghe και οι συνεργάτες του ανέλυσαν τα δεδομένα που υπήρχαν για το άστρο αυτό, ανακάλυψαν κάτι που δεν μπορούσαν να δουν τα τηλεσκόπια. Μια μαύρη τρύπα συνοδό του ερυθρού γίγαντα, με τριπλάσια μάζα από την μάζα Ήλιου, την οποία ονόμασαν «μονόκερο». Πρόκειται για την μικρότερη μάζα μαύρης τρύπας, αλλά και της κοντινότερης στη Γη, που αναφέρθηκε μέχρι σήμερα. Αυτή μαύρη τρύπα αλληλεπιδρά βαρυτικά με τον ερυθρό γίγαντα προκαλώντας σ’ αυτό παλιρροιακές παραμρφώσεις, μεταβάλλοντας την σφαιρικότητα του σχήματός του.

Οι Jayasinghe et al δημοσίευσαν στο περιοδικό Monthly Notices of the Royal Astronomical Society την εργασία τους με τίτλο: «A Unicorn in Monoceros» .

Δείτε το σχετικό βίντεο:

πηγή: http://www.sci-news.com/astronomy/closest-black-hole-09581.html