Οι τρεις πιο γρήγορα περιστρεφόμενοι υπερ-ψυχροί καφέ νάνοι

Όσο γρηγορότερα περιστρέφεται ένας καφέ νάνος, τόσο πιο στενές είναι οι «ρίγες» του (διαβάστε επίσης: Οι ρίγες ενός καφέ νάνου)

Οι καφέ ή φαιοί νάνοι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως αποτυχημένα άστρα. Έχουν περίπου το μέγεθος του Δία, αλλά (συνήθως) με δεκάδες φορές μεγαλύτερη μάζα. Οι πυρήνες τους δεν έχουν αρκετή θερμοκρασία και πίεση ώστε να διατηρήσουν τις πυρηνικές αντιδράσεις σύντηξης που πραγματοποιούνται στο εσωτερικό των άστρων όπως ο ήλιος μας. Όταν σχηματίζονται είναι θερμοί και σταδιακά η θερμοκρασία τους μειώνεται.

Οι αστρονόμοι χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο της NASA Spitzer ταυτοποίησαν τους τρεις πιο γρήγορα περιστρεφόμενους υπερ-ψυχρούς καφέ νάνους που βρέθηκαν μέχρι σήμερα. Τα ονόματά τους: 2MASS J03480772-6022270, 2MASS J12195156+3128497, και 2MASS J04070752+1546457.

Αυτοί οι καφέ νάνοι εκτελούν μία περιστροφή ανά 1,08, 1,14 και 1,23 ώρες, αντίστοιχα, ενώ άλλοι γνωστοί καφέ νάνοι εκτελούν μία περιστροφή ανά 1,4 ώρες και ο Δίας μία περιστροφή ανά 10 ώρες. Πρόκειται για τους καφέ νάνους που περιστρέφονται με τις μέγιστες δυνατές ταχύτητες, οι οποίες αν ήταν λίγο μεγαλύτερες θα διαλύονταν.

διαβάστε περισσότερα: http://www.sci-news.com/astronomy/three-most-rapidly-rotating-brown-dwarfs-09536.html