Περιμένοντας την προσεδάφιση του Perseverance στον Άρη

(νεώτερη ενημέρωση)
Το Perseverance προσεδαφίστηκε με επιτυχία στον Άρη και στέλνει τις πρώτες εικόνες:

=================
Αύριο 18 Φεβρουαρίου 2021, αναμένεται η προσεδάφιση του πυρηνοκίνητου Rover Perseverance Mars 2020 στον πλανήτη Άρη. Ο κύριος στόχος του θα είναι η αναζήτηση κάποιου είδους αρχέγονης μικροβιακής ζωής στην περιοχή του κρατήρα Jezero. Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εξέλιξη των γεγονότων (και τα 7 λεπτά του τρόμου) ζωντανά, μετά τις 19:30 ώρα Ελλάδας από την τηλεόραση της NASΑ (ΕΔΩ):
ή ΕΔΩ:

Το ρομποτικό όχημα «Επιμονή» αποτελεί σημαντική καινοτομία σε σχέση με προηγούμενες αποστολές στον Άρη, καθώς έχει την ικανότητα να συλλέξει δείγματα εδάφους και να τα τοποθετήσει σε στεγανούς κυλίνδρους τιτανίου, αναμένοντας την συλλογή τους από μελλοντική αποστολή.

Το εξάτροχο όχημα Perseverence (με το παρατσούκλι «Πέρσι») έχει μέγεθος μικρού αυτοκινήτου

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της παρακινδυνευμένης διαδικασίας προσεδάφισης, το όχημα θα αρχίσει να στέλνει δεδομένα πίσω στη Γη, χάρη στα προηγμένα επιστημονικά του όργανα. Μεταξύ άλλων, το ρόβερ διαθέτει μια πειραματική συσκευή που θα μετατρέπει το διοξείδιο της αρειανής ατμόσφαιρας σε καθαρό οξυγόνο, καθώς επίσης ένα μίνι μετεωρολογικό σταθμό, 19 κάμερες και δύο μικρόφωνα που θα καταγράψουν τους πρώτους αρειανούς ήχους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί η χρήση του δοκιμαστικού ελικοπτέρου «Ευρηματικότητα», βάρους 1,8 κιλών, το οποίο αναμένεται να αποδείξει ότι η πτήση αυτόνομων αεροσκαφών είναι εφικτή στην αραιή ατμόσφαιρα του Άρη. Το ελικόπτερο της NASA θα λειτουργήσει ως προπομπός για την χρήση drones, τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εξερεύνηση δυσπρόσιτων τοποθεσιών του αφιλόξενου πλανήτη.

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΔΙΑΣΤΗΜΑ