Παρακολουθήστε τον ελιγμό του διαστημικού σκάφους Hayabusa2

Posted on 04/12/2020

(νεώτερη ενημέρωση)

Το διαστημικό σκάφος Hayabusa2 και η κάψουλα που μόλις άφησε να πέσει στη Γη, όπως φαίνονται από τηλεσκόπιο στην Ιαπωνία. Η κάψουλα έχει πλάτος περίπου μισό μέτρο και βρισκόταν 160.000 χιλιόμετρα μακριά! Το τηλεσκόπιο ακολουθούσε την κίνηση του Hayabusa2, και γι’ αυτό τα άστρα στο υπόβαθρο φαίνονται να κινούνται. https://www.city.tottori.lg.jp/www/contents/1607165119585/index.html

Το Hayabusa2 πλησιάζει στην Γη και θα ρίξει μια κάψουλα με δείγματα υλικού από τον αστεροειδή Ryugu

To ιαπωνικό διαστημόπλοιο Hayabusa2 πλησιάζει τη Γη μετά από ένα μακρύ ταξίδι επιστροφής από τον μακρινό αστεροειδή Ryugu.

Το διαστημικό σκάφος που έμεινε στο διάστημα για έξι χρόνια, μεταφέρει ένα σπάνιο και δυσεύρετο φορτίο, που θα μας δώσει πολύτιμα στοιχεία για την προέλευση του ηλιακού μας συστήματος. Πρόκειται για υλικό που συλλέχθηκε από την επιφάνεια του αστεροειδούς Ryugu και ζυγίζει περίπου 100 χιλιοστόγραμμα (mg). Το φορτίο θα φτάσει στη Γη μέσα σε μια κάψουλα, ενώ το διαστημικό σκάφος θα συνεχίσει να επισκέπτεται και άλλους αστεροειδείς.

Η Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Έρευνας (JAXA) σχεδιάζει να ρίξει την κάψουλα με τα δείγματα σε μια απομακρυσμένη, αραιοκατοικημένη περιοχή της Αυστραλίας, – κάτι που αποτελεί μεγάλη πρόκληση και απαιτεί υψηλό βαθμό ελέγχου και ακριβείας. Η κάψουλα, που προστατεύεται από μια θερμική ασπίδα, θα μετατραπεί σε μια πύρινη σφαίρα κατά τη διάρκεια της εισόδου στην ατμόσφαιρα, στα 200 χλμ από το έδαφος. Σε απόσταση 10 χλμ. από το έδαφος θα ανοίξει αλεξίπτωτο για να προετοιμαστεί για προσγείωση, και θα σταλούν σήματα για να υποδείξουν τη θέση της.

Το Hayabusa2 αφού ρίξει την κάψουλα, θα επιστρέψει στο διάστημα και θα κατευθυνθεί προς έναν άλλον μικρό αστεροειδή, τον 1998KY26, σε ένα ταξίδι που προορίζεται να διαρκέσει 10 χρόνια.

Για να δείτε πόσο απέχει το Hayabusa2 από τη Γη, πατήστε ΕΔΩ