Βίντεο: Η μεγάλη διαφυγή άστρου με ταχύτητα 1800 km/sec

… ως προς το σύστημα αναφοράς του Γαλαξία μας

Ένα άστρο, που ταξιδεύει στον γαλαξία μας με την εντυπωσιακή ταχύτητα-ρεκόρ των έξι εκατομμυρίων χιλιομέτρων την ώρα (1755 km/s) δέκα φορές πιο γρήγορα από τα περισσότερα άστρα όπως ο Ήλιος), αφότου «εκτινάχθηκε» μακριά από την κεντρική γαλαξιακή μαύρη τρύπα, ανακάλυψε μία διεθνής ομάδα αστρονόμων.

Η «έξωση» που έδωσε τρομερή ώθηση στο άστρο S5-HVS1 και το μετέτρεψε σε …πύραυλο, εκτιμάται ότι συνέβη πριν περίπου πέντε εκατομμύρια χρόνια.

Το άστρο κινείται πλέον τόσο γρήγορα, που αναμένεται να έχει βγει από τον γαλαξία μας σε περίπου 100 εκατομμύρια χρόνια, χωρίς ποτέ πια να επιστρέψει, ταξιδεύοντας στη συνέχεια για πάντα στο αχανές κενό του διαγαλαξιακού χώρου.

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Monthly Notices» της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας της Βρετανίας, πραγματοποίησαν την ανακάλυψη του άστρου, που βρίσκεται στον αστερισμό του Γερανού σε απόσταση 29.000 ετών φωτός από τη Γη, με το διαμέτρου τεσσάρων μέτρων Αγγλο-Αυστραλιανό Τηλεσκόπιο του Αστεροσκοπείου Siding Spring της Αυστραλίας και με το ευρωπαϊκό δορυφορικό τηλεσκόπιο Gaia.

Η τεράστια μαύρη τρύπα στο κέντρο του γαλαξία μας, γνωστή ως«Τοξότης Α*» ή «Καρδιά του Σκότους», διαθέτει μάζα ισοδύναμη με περισσότερους από τέσσερα εκατομμύρια ήλιους και είναι ικανή όχι μόνο να παγιδεύσει με την ελκτική δύναμη της, αλλά και να «ξαποστείλει» μακριά της ένα άστρο.

Αυτό συμβαίνει στα διπλά αστρικά συστήματα, στα οποία το ένα άστρο «συλλαμβάνεται» από τη μαύρη τρύπα και το άλλο εκσφενδονίζεται μακριά (πρόκειται για τον λεγόμενο«μηχανισμό Hills που προτάθηκε από τον αστρονόμο Τζακ Χιλς πριν 30 χρόνια).

πηγή: https://www.kathimerini.gr/1051461/gallery/epikairothta/episthmh/anakalyf8hke-astro—pyraylos-poy-eksfendonisthke-apo-th-mayrh-trypa-toy-gala3ia-mashttps://www.sciencedaily.com/releases/2019/11/191112110238.htm

1. ο συνδεσμος απο την Καθημερινη, εχει error 404

2. Ένα καλό ερώτημα είναι το εξής. Κατά πόσο η εκτίμησή μας για τη μάζα του γαλαξία, άρα και για τη ταχύτητα διαφυγής ενός αντικειμένου, είναι σωστή;
    Πόσο σίγουροι είμαστε τελικά ότι το άστρο θα συνεχίσει να απομακρύνεται και δεν θα αποκτήσει πχ μια ωραιότατη τροχιά γύρω από το γαλαξία;

Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: