LTT 1445Ab: o εξωπλανήτης που φωτίζεται από τρεις ήλιους

Από την επιφάνεια αυτού του πλανήτη, θα βλέπετε τρεις ήλιους στον ουρανό, αλλά οι δύο από αυτούς, οι πιο μακρινοί, θα φαίνονται πολύ μικρότεροι.

Ο εξωπλανήτης με το περίεργο όνομα LTT 1445Ab, βρίσκεται σε τροχιά μόνο γύρω από το ένα άστρο. Και τα τρία άστρα είναι κόκκινοι νάνοι, και το σύστημα των τριών άστρων απέχει 22,5 έτη φωτός μακριά από τη Γη, σύμφωνα με δεδομένα που συλλέχθηκαν από το ειδικό σύστημα της NASA (TESS).

«Three Red Suns in the Sky: A Transiting, Terrestrial Planet in a Triple M Dwarf System at 6.9 Parsecs» https://arxiv.org/abs/1906.10147

Οι αστρονόμοι θεωρούν ότι ο πλανήτης είναι βραχώδης, έχει ακτίνα ίση με 1,38 φορές την ακτίνα της Γης και μάζα 8,4 φορές τη μάζα της Γης. Η θερμοκρασία στην επιφάνειά του φτάνει τους 160 βαθμούς Κελσίου και η περίοδος περιφοράς του γύρω από το ένα άστρο είναι πέντε ημέρες.

πηγή: https://www.in.gr/2019/07/28/tech/epistimones-entopisan-eksoplaniti-pou-fotizetai-apo-treis-ilious/https://www.space.com/exoplanet-has-three-red-dwarf-suns.html