Η NASA σχεδιάζει την αποστολή drone στον Τιτάνα

Posted on 28/06/2019

… τον δορυφόρο του πλανήτη Κρόνου

Η ΝASA σχεδιάζει την αποστολή drone στον μεγαλύτερο από τους δορυφόρους του πλανήτη Κρόνου και τον δεύτερο μεγαλύτερο δορυφόρο στο ηλιακό μας σύστημα, μετά τον δορυφόρο Γανυμήδη του πλανήτη Δία.

Ο διαστημικός οργανισμός ανακοίνωσε σήμερα ότι το Dragonfly θα πραγματοποιήσει πτήση στην ατμόσφαιρα του Τιτάνα με στόχο να διερευνήσει μελλοντικές πιθανές τοποθεσίες προσγείωσης. Η αποστολή είναι μέρος του προγράμματος New Frontiers της NASA. Οι επιστήμονες θεωρούν τον Τιτάνα ελκυστικό μέρος για να μελετήσουν εάν θα μπορούσε να φιλοξενήσει τη μικροβιακή ζωή.

Η εκτόξευση προγραμματίζεται για το 2026 και η προσέγγιση του Τιτάνα θα γίνει το 2034. Η αποστολή θα αποτελείται από ένα quadcopter περίπου ένα μέτρο ύψος και τρία μέτρα πλάτος, που θα τροφοδοτείται από μπαταρία πλουτωνίου. Εξαιτίας της ασθενούς βαρύτητας στον Τιτάνα, αλλά και της πυκνής του ατμόσφαιρας, θα μπορεί να πετάξει άνετα σε πολλά διαφορετικά μέρη.

Ο Τιτάνας και η Γη είναι τα μόνα σώματα του ηλιακού μας συστήματος, όπου έχουν βρεθεί μόνιμες υγρές επιφάνειες, όπως λίμνες, ποτάμια και θάλασσες. Η διαφορά με τη Γη είναι ότι ο υδρολογικός κύκλος του Τιτάνα βασίζεται στους υγρούς υδρογονάνθρακες, όπως το μεθάνιο και το αιθάνιο. Στη Γη αυτοί οι υδρογονάνθρακες συνήθως βρίσκονται σε αέρια μορφή, αλλά στον Τιτάνα, λόγω των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών του, συμπεριφέρονται σαν υγρά. Ορισμένοι επιστήμονες δεν αποκλείουν την πιθανότητα ύπαρξης ζωής στον Τιτάνα, μέσα στις λίμνες των υδρογονανθράκων του.

πηγή: https://www.kathimerini.gr/1031111/gallery/epikairothta/episthmh/h-nasa-sxediazei-thn-apostolh-drone-sto-fysiko-doryforo-toy-kronoyhttps://www.nytimes.com/2019/06/27/science/nasa-titan-dragonfly-caesar.html