Ένα «ζωντανό απολίθωμα από το πρώιμο σύμπαν»

Posted on 01/02/2019

Πρόκειται για το νάνο γαλαξία Bedin 1 που ανακάλυψε το τηλεσκόπιο Hubble. Η ηλικία του Bedin 1 υπολογίστηκε περίπου 13 δισεκατομμύρια έτη, λίγο μικρότερη από την ηλικία του σύμπαντος (13,8 δισεκατομμύρια έτη).

Αυτή η σύνθετη εικόνα δείχνει τη θέση του νάνου γαλαξία Bedin 1, που ανακαλύφθηκε τυχαία πίσω από το σφαιρωτό σμήνος NGC 6752. Η κατώτερη εικόνα του Digitized Sky Survey 2 απεικονίζει ολόκληρο το σμήνος. Η άνω δεξιά εικόνα δείχνει την εστίαση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble και το επάνω αριστερό δείχνει το τμήμα που περιέχει τον γαλαξία Bedin 1 (Περισσότερες λεπτομέρειες δείτε στο βίντεο παρακάτω).

Ο σφαιροειδής γαλαξίας Bedin 1 βρίσκεται σε απόσταση περίπου 30 εκατομμυρίων ετών φωτός και είναι περίπου 1.000 φορές πιο αχνός από τον δικό μας. Επίσης έχει διάμετρο μόνο 3.000 έτη φωτός, πολύ μικρότερη της διαμέτρου του γαλαξία μας (ο σπειροειδής δίσκος του οποίου φθάνει περίπου τα 100.000 έτη φωτός). Ο «Μπέντιν-1» απέχει τουλάχιστον δύο εκατομμύρια έτη φωτός από τον κοντινότερο μεγάλο γαλαξία και θεωρείται ο πιο απομονωμένος νάνος γαλαξίας που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.

Η διεθνής αστρονομική ομάδα, με επικεφαλής τον Λ.Ρ.Μπέντιν του Αστρονομικού Παρατηρητηρίου της Πάντοβα στην Ιταλία, έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Monthly Notices» της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας της Βρετανίας.

πηγή: http://www.kathimerini.gr/1007724/article/epikairothta/episthmh/to-thleskopio-xampl-anakalyye-enan-geitoniko-nano-gala3ia-hlikias-13-dis-etwnhttps://www.sciencedaily.com/releases/2019/01/190131125933.htm