Απεβίωσε ο Στίβεν Χόκινγκ

Ο διαπρεπής Βρετανός θεωρητικός φυσικός Στίβεν Χόκινγκ απεβίωσε σήμερα σε ηλικία 76 ετών, όπως ανακοίνωσε η οικογένειά του, σημειώνοντας πως ο καθηγητής έφυγε ήσυχα, στον ύπνο του.

«Αισθανόμαστε τεράστια θλίψη για τον θάνατο του αγαπημένου μας πατέρα. Ήταν σπουδαίος επιστήμονας και εξαιρετικός άνθρωπος, του οποίου το έργο και η παρακαταθήκη θα συνεχίσουν να υπάρχουν για πολλά χρόνια» ανέφεραν σε δήλωσή τους τα παιδιά του Λούσι, Ρόμπερτ και Τιμ.

«Είχε πει «δεν θα ήταν και πολύ σπουδαίο αυτό το σύμπαν, αν δεν ήταν το σπίτι των ανθρώπων που αγαπάς». Θα μας λείπει για πάντα», πρόσθεσαν.

Ο Χόκινγκ διαγνώστηκε σε ηλικία 21 ετών ότι έπασχε από την ανίατη νόσο του κινητικού νευρώνα, η οποία σταδιακά προκάλεσε την πλήρη παράλυση του σώματός του, τον καθήλωσε σε αναπηρικό αμαξίδιο και τον ανάγκασε να χρησιμοποιεί φωνή παραγόμενη από υπολογιστή για να επικοινωνεί. «Ποτέ δεν περίμενα πως θα έφτανα τα 75» είχε παραδεχθεί ο ίδιος το 2017.

Σε δηλώσεις του στη βρετανική δημόσια ραδιοφωνία και τηλεόραση είχε πει επίσης ότι η σημαντικότερη ανακάλυψή του ήταν πως οι μαύρες τρύπες δεν είναι «εντελώς μαύρες», κάτι που ίσως βοηθήσει να «καταλάβουμε πώς μπορεί να λυθούν τα παράδοξα μεταξύ κβαντομηχανικής και γενικής σχετικότητας» (Oι μαύρες τρύπες εκπέμπουν ακτινοβολία, που είναι εξαιρετικά δύσκολο έως αδύνατο να ανιχνευθεί, και ονομάζεται ακτινοβολία Hawking).

Ο Χόκινγκ απέκτησε ευρύτερη, παγκόσμια φήμη όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο του «Σύντομο Χρονικό του Χρόνου» (‘A Brief History of Time’, στα ελληνικά έχει κυκλοφορήσει υπό τον τίτλο «Χρονικό του Χρόνου» το 1988,), το οποίο πούλησε πάνω από 10 εκατομμύρια αντίτυπα.

Γεννημένος την 8η Ιανουαρίου 1942, έλαβε υποτροφία για να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης το 1959, και τρία χρόνια αργότερα μεταπήδησε στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ για να κάνει έρευνα στο πεδίο της κοσμολογίας.

Ο Χόκινγκ χαρακτηριζόταν από τους σημαντικότερους ειδικούς σε όλο τον κόσμο σε ό,τι αφορά τη βαρύτητα και τις μαύρες τρύπες.

πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1329788/pethane-o-stiben-xokingk – https://www.theguardian.com/science/2018/mar/14/stephen-hawking-professor-dies-aged-76

Κατηγορίες:ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ

1. Γεια σου ρε Στιβ!

2. Την θλίψη τη νιώσαμε κι εμείς…

3. “My goal is simple. It is a complete understanding of the universe, why it is as it is and why it exists at all”

Αντίο Στίβεν

4. Τον ζηλεύω. Πεθαίνουμε όταν μας ξεχνούν. Ο Χόκινγκ, ο Αϊνστάιν, ο Νεύτωνα, ο Γαλιλαίος δεν θα ξεχαστούν ποτέ.