Ταξίδι στο περίφημο Νεφέλωμα του Ωρίωνα

Το Νεφέλωμα του Ωρίωνα, γνωστό και ως Μεσιέ 42 (Μ42), είναι ένα νεφέλωμα του Γαλαξία μας νότια από τη Ζώνη του Ωρίωνα, στον αστερισμό του Ωρίωνα. Είναι ένα από τα φαινομενικώς φωτεινότερα νεφελώματα, ορατό με γυμνό μάτι σε σκοτεινό ουρανό. Το Νεφέλωμα του Ωρίωνα απέχει από τη Γη 1344 ± 20 έτη φωτός. Περιλαμβάνει την κοντινότερη στη Γη περιοχή παραγωγής νέων αστέρων. Η πραγματική του διάμετρος εκτιμάται σε 24 έτη φωτός. Το Νεφέλωμα του Ωρίωνα είναι ένα από τα πλέον ερευνηθέντα και φωτογραφημένα ουράνια σώματα. Η μελέτη του έχει αποκαλύψει πολλά μυστικά για τη διαδικασία σχηματισμού νέων άστρων και πλανητών από τη βαρυτική κατάρρευση νεφών διαστρικού αερίου και σκόνης.

Ένα νέο βίντεο που κυκλοφόρησε από τη ΝΑSA εστιάζει στο Νεφέλωμα του Ωρίωνα, συνδυάζοντας δεδομένα ορατής και υπέρυθρης ακτινοβολίας από τα διαστημικά τηλεσκόπια Hubble και Spitzer. Έτσι μας αποκαλύπτονται χαρακτηριστικά του νεφελώματος που διαφορετικά θα ήταν αόρατα στους ανθρώπους:

πηγή: hubblesite.org – el.wikipedia.org

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ