Ετοιμαστείτε για την αποψινή βροχή διαττόντων

Αργά το βράδυ της Πέμπτης 11 Αυγούστου προς τα χαράματα της Παρασκευής, στο νυχτερινό ουρανό του βορείου ημισφαιρίου θα κορυφωθεί η πιο εντυπωσιακή βροχή διαττόντων, των Περσείδων.
Φέτος, μάλιστα, σύμφωνα με τους ειδικούς της NASA, οι Περσείδες θα εμφανίσουν έξαρση και θα είναι οι πιο θεαματικοί της τελευταίας δεκαετίας,  εξαιτίας της βαρυτικής επίδρασης του Δία, που οδήγησε τα μετέωρα πλησιέστερα προς την τροχιά της Γης.

Η πηγή της βροχής είναι ο κομήτης SwiftTuttle. Αν και ο κομήτης δεν είναι καθόλου κοντά στη γη, η ουρά του τέμνει την τροχιά της Γης. Γλιστράμε μέσα σε αυτήν κάθε χρόνο τον Αύγουστο. Μικροσκοπικά κομμάτια σκόνης από τον κομήτη χτυπούν την ατμόσφαιρα της Γης ταξιδεύοντας με ταχύτητα 60 Km ανά δευτερόλεπτο. Με αυτήν την ταχύτητα, ακόμη και η ελάχιστη σκόνη δημιουργεί μια ζωηρή ράβδωση φωτός, ένα μετέωρο, όταν αποσυντίθεται. Επειδή τα μετέωρα του Swift-Tuttle εκπορεύονται από τον αστερισμό του Περσέα ονομάζονται «Περσείδες».

Το επόμενο γράφημα (από http://community.wolfram.com/groups/-/m/t/903295) μας δείχνει γιατί η βροχή των διαττόντων θα είναι απόψε πολύ θεαματική:
Perseids