Νανο-υποβρύχια σε μεγέθος μορίου

Posted on 19/11/2015

NANOSUB-1-rnΝανοϋποβρύχια σε μέγεθος ενός μορίου, από 244 άτομα, δημιούργησαν επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Rice. Κινούνται με «κινητήρα» ο οποίος αντλεί ενέργεια από το υπεριώδες φως. Με κάθε περιστροφή, η προπέλα ωθεί το σκάφος μπροστά κατά 18 νανόμετρα – και με πάνω από ένα εκατομμύριο περιστροφές ανά λεπτό (RPM) κατανοεί κανείς ότι τα εν λόγω υποβρύχια είναι ικανά για μεγάλες ταχύτητες στην κλίμακά τους (της τάξης του 1 εκατοστού ανά δευτερόλεπτο).

Η σχετική έρευνα παρουσιάστηκε στο Nano Letters με τίτλο «Unimolecular Submersible Nanomachines. Synthesis, Actuation, and Monitoring«.

Αν και δεν είναι δυνατή η καθοδήγησή τους ακόμα, αποδεικνύεται ότι οι «μοριακοί» αυτοί κινητήρες είναι αρκετά ισχυροί για να κινήσουν σκάφη μέσα σε διαλύματα κινούμενων μορίων αντιστοίχων μεγεθών. Αυτό αντιστοιχεί με έναν άνθρωπο που κινείται σε ένα γήπεδο μπάσκετ ενώ 1.000 άτομα του πετούν μπάλες του μπάσκετ.

To ναν0ϋποβρύχιο – μόριο που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Rice. Ο κινητήρας έχει κόκκινο χρώμα.

Πολλοί επιστήμονες έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν μικροσκοπικές μηχανές με κινητήρες στο παρελθόν, αλλά οι περισσότερες χρησιμοποιούν ή παράγουν τοξικά χημικά, κάτι που δεν ισχύει για τη συγκεκριμένη περίπτωση.

Οι ερευνητές του Rice University ελπίζουν ότι μελλοντικά νανοϋποβρύχια τέτοιου τύπου θα είναι ικανά να μεταφέρουν μικρά φορτία για ιατρικούς και άλλους σκοπούς.

πηγή: naftemporiki.gr – news.rice.edu