Ρομποτική ανακάλυψη πλανητικού συστήματος

… 54 έτη φωτός μακριά από τη Γη

Καλλιτεχνική άποψη του πλανητικού συστήματος  HD 7924

Καλλιτεχνική άποψη του πλανητικού συστήματος HD 7924

Μια ομάδα αστρονόμων χρησιμοποιώντας τα επίγεια τηλεσκόπια στη Χαβάη, Καλιφόρνια και Αριζόνα ανακάλυψαν ένα νέο πλανητικό σύστημα τριών πλανητών γύρω από ένα άστρο που βρίσκεται σε απόσταση απόσταση 54 έτη φωτός από τη Γη [Fulton et al: «Three Super-Earths Orbiting HD 7924»].

Και οι τρεις πλανήτες κινούνται σε τροχιές μικρότερες από την τροχιά του Ερμή γύρω τον Ήλιο, ολοκληρώνοντας τις τροχιές τους μόλις σε 5, 15 και 24 ημέρες αντίστοιχα.

Οι αστρονόμοι εντόπισαν τους εξωπλανήτες χρησιμοποιώντας τις αυτοματοποιημένες μετρήσεις εύρεσης εξωπλανητών (Automated Planet Finder – APF) του τηλεσκοπίου Lick στην Καλιφόρνια , του αυτόματου φωτομετρικού τηλεσκοπίου (Automatic Photometric Telescope – APT) στην Αριζόνα, αλλά και του τηλεσκοπίου W. M. Keck στη Χαβάη, που το 2009 είχε ανακαλύψει τον έναν πλανήτη γύρω από το άστρο HD 7924.

Οι τρεις πλανήτες σε αντίθεση με τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος βρίσκονται πολύ κοντά στο άστρο τους και διαθέτουν μάζες 7 έως 8 φορές μεγαλύτερες από τη μάζα της Γης…