Οργανικά μόρια ανίχνευσε το Philae στον κομήτη 67P

Posted on 18/11/2014

(νεώτερη ενημέρωση 19-11-2014)

Ο πάγος του κομήτη 67P έχει διαφορετική αναλογία ισοτόπων από το νερό της Γης

Αυτό είναι μια ένδειξη ότι το νερό του πλανήτη μας δεν προέρχεται από κομήτες, δείχνουν προκαταρκτικά αποτελέσματα της αποστολής Rosetta. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του οργάνου Rosina στο Rosetta, η αναλογία δευτερίου (2H) – πρωτίου (1H) (δύο βασικών ισοτόπων υδρογόνου) είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι στους ωκεανούς της Γης.

Πριν από τρία χρόνια, παρατηρήσεις με τηλεσκόπια έδειξαν ότι η αναλογία δευτερίου – πρωτίου στον κομήτη Χάρτλεϊ-2 είναι σχεδόν ίδια με του θαλασσινού νερού.

Η ανακάλυψη είχε αναζωπυρώσει τότε τη συζήτηση για το εάν η Γη απέκτησε το νερό της από προσκρούσεις κομητών, οι οποίοι αποτελούνται κυρίως από πάγο.

Οι μετρήσεις του Rosina αποδυναμώνουν τη θεωρία, και ίσως οι αστεροειδείς θα πρέπει τώρα να γίνουν και πάλι οι βασικοί ύποπτοι για το νερό της Γης.

Περισσότερα στοιχεία αναμένονται τους επόμενους μήνες – το Rosetta θα συνεχίσει να ακολουθεί τον κομήτη το 2015 και θα δει την κόμη του να μεγαλώνει υπό την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας.

Νέες πληροφορίες θα μπορούσαν επίσης να προκύψουν από τα δεδομένα του Philae. Το Ptolemy, ένα όργανο χημικής ανάλυσης που μετέφερε το ρομπότ, πρόλαβε να εξετάσει δείγματα αερίων στην περιοχή προσεδάφισης, και ίσως δώσει πολύτιμες μετρήσεις για τα ισότοπα υδρογόνου, οξυγόνου και αζώτου.
news.in.gr – news.sciencemag.org

(αρχική ανάρτηση 18-11-2014)

Το γράφημα δείχει τη δύσκολη προσγείωση που είχε το Philae στο κομήτη

H ρομποτική διαστημοσυσκευή Philae που προσγειώθηκε στον κομήτη 67Ρ, αντιμετωπίζοντας μεγάλα προβλήματα, πρόλαβε πριν σβήσει η μπαταρία του να στείλει δεδομένα τα οποία δείχνουν ότι στην επιφάνεια του κομήτη υπάρχουν οργανικά μόρια (αμινοξέα;).

ESA_Rosetta_Philae_MUPUS-350x246

Σ’ αυτή την εικόνα του Philae επισημαίνεται το όργανο MUPUS

Τα δείγματα λήφθηκαν  από το σύστημα ανάλυσης αερίων COSAC, το οποίο σχεδιάστηκε έτσι ώστε να «μυρίζει» την λεπτή ατμόσφαιρα του κομήτη.
Το όργανο γερμανικής κατασκευής, το MUPUS, έδειξε ότι η θερμοκρασία στην επιφάνεια του κομήτη είναι  –153°C.

Όλα τα όργανα του Philae

Διαπιστώθηκε επίσης ότι η επιφάνεια του κομήτη ήταν περισσότερο σκληρή από το αναμενόμενο και ότι συνίσταται σε μεγάλο βαθμό από παγωμένο νερό, που καλύπτεται με ένα λεπτό στρώμα σκόνης.

Πάντως οι μέχρι τώρα ανακοινώσεις δεν μας λένε κάτι καινούργιο σχετικά με τη σύσταση των κομητών. Γιαυτό θα περιμένουμε με υπομονή τις επόμενες ….