Το Philae έκανε γεώτρηση στον κομήτη …

Posted on 14/11/2014

… 67P/Churyumov–Gerasimenko. Έχει αρκετή ενέργεια ώστε να μεταδώσει όλα τα δεδομένα στη Γη;

Lander_labels_line_circle2

Τα όργανα της διαστημο-συσκευής Philae που βρίσκεται στην επιφάνεια του κομήτη 67/P

Το ρομπότ Philae πραγματοποίησε τελικά μια γεώτρηση στην επιφάνεια του κομήτη 67Ρ … όμως τα αποτελέσματα της ανάλυσης ενδέχεται να μην φτάσουν ποτέ στη Γη γιατί εξαντλείται η ενέργειά του. Δυστυχώς μετά την προσγείωσή του στον κομήτη βρέθηκε σε ένα σκιερό μέρος και ο μεγαλύτερος ηλιακός του συλλέκτης δεν βλέπει προς τον ήλιο. Αν αυτός δεν στραφεί προς τον ήλιο σύντομα, το Philae θα εξαντλήσει την μπαταρία του και θα νεκρωθεί.

Το θετικό είναι ότι αρκετά από τα επιστημονικά όργανα του Philae έχουν συλλέξει δεδομένα, τα οποία ελήφθησαν στη Γη και τώρα αναλύονται.

Το τρυπάνι ενεργοποιήθηκε χτες βράδυ για την λήψη και ανάλυση δειγμάτων του εδάφους κομήτη με το όργανο COSAC (Cometary Sampling and Composition Experiment). Σκοπός της ανάλυσης είναι να διαπιστωθεί αν τα οργανικά μόρια που περιέχονται στον κομήτη είναι αριστερόστροφα, κάτι που θα αποδείκνυε την σχέση τους με τα επίσης αριστερόστροφα οργανικά μόρια στα οποία βασίζεται η ζωή στη Γη.

philB2Um3w-IYAAwU4Z

Τα δεδομένα της αποστολής θα μπορούσαν να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν τη θεωρία σύμφωνα με την οποία το νερό και τα συστατικά της ζωής μεταφέρθηκαν στη Γη από τους κομήτες

Ένα άλλο όργανο του Philae που ονομάζεται Πτολεμαίος, και σχεδιάστηκε έτσι ώστε να παγιδεύσει και να αναλύσει αέρια του κομήτη, μάλλον δεν θα λειτουργήσει επειδή χρειάζεται περισσότερη ενέργεια, που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει (άλλωστε και το μητρικό σκάφος Rosetta μπορεί να κάνει παρόμοια πειράματα αφού ακολουθεί κατά πόδας τον κομήτη).

Οι υπεύθυνοι για την προσγείωση του Philae στον κομήτη θα ξέρουν απόψε το βράδυ αν θα καταφέρει το ρομπότ να στείλει τα δεδομένα της γεώτρησης και αν τελικά θα καταφέρει να επιβιώσει. Σύμφωνα με τους επιστήμονες ακόμη κι αν το Philae δεν μπορέσει να στείλει άλλα δεδομένα στη Γη, η  αποστολή έχει πετύχει κατά 80%. Μια καλή εξέλιξη θα ήταν το φως του ήλιου σε κάποια στιγμή να πέσει πάνω στους ηλιακούς συλλέκτες του Philae, ώστε να επαναφορτιστεί η μπαταρία του και να καταφέρει να μετακινηθεί σε ένα όχι τόσο σκιερό μέρος. Ίδωμεν…
www.newscientist.com

==========================
(νεώτερη ενημέρωση 15-11-2014)
Με τις μπαταρίες του εξαντλημένες και χωρίς αρκετό φως ήλιου για επαναφόρτιση, το Philae έπεσε σε «κατάσταση ύπνωσης». Σ’ αυτή τη λειτουργία, όλα τα όργανα και τα περισσότερα συστήματα επί του σκάφους έκλεισαν. Η κατάσταση αδράνειας του ρομπότ μετά την πτώση της ισχύος της μπαταρίας του θα είναι για «απροσδιόριστο χρονικό διάστημα», σύμφωνα με τους επιστήμονες της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος.

==========================