Μελετώντας τον κανιβαλισμό των γαλαξιών

Posted on 22/09/2014

Οι μεγαλύτεροι σε μέγεθος γαλαξίες καταπίνουν μικρότερους γαλαξίες

Αστρονόμοι μελετώντας περισσότερους από 22.000 γαλαξίες διαπίστωσαν ότι οι μικρότεροι γαλαξίες είναι περισσότερο αποδοτικοί ως προς την δημιουργία άστρων σε σχέση με τους μεγαλύτερους γαλαξίες. Οι μεγαλύτεροι γαλαξίες δύσκολα δημιουργούν νέα άστρα και αντ’ αυτού μεγαλώνουν «τρώγοντας» άλλους γαλαξίες.
gama serveyΣύμφωνα με τον Aaron Robotham του πανεπιστημίου της Δυτικής Αυστραλίας οι νάνοι γαλαξίες κατασπαράσσονται από τους μεγαλύτερους κοντινούς τους γαλαξίες. Οι μεγάλοι σε μέγεθος γαλαξίες χάνουν με την πάροδο του χρόνου την ικανότητα δημιουργίας νέων άστρων, σε αντίθεση με τους μικρότερους γαλαξίες που μεγαλώνουν συλλέγοντας το αρχέγονο αέριο υδρογόνο, μετατρέποντας το σε άστρα. Κινδυνεύουν όμως από τον κανιβαλισμό πολύ μεγαλύτερων γαλαξιών, που μπορεί να βρίσκονται κοντά τους.

Ο δικός μας γαλαξίας, που δεν έχει συγχωνευτεί από μεγαλύτερο γαλαξία, πρόκειται να κατασπαράξει τους γειτονικούς του γαλαξίες, Μικρό και Μεγάλο Νέφος του Μαγγελάνου, σε 4 δισεκατομμύρια χρόνια. Όμως το μεγάλο φαγοπότι θα γίνει σε περίπου 5 δισεκατομμύρια χρόνια όταν θα συγχωνευθεί με τον μεγαλύτερο γειτονικό του γαλαξία Ανδρομέδα.

Στο βίντεο που ακολουθεί βλέπουμε μια προσομοίωση της συγχώνευσης του Γαλαξία μας με τον γαλαξία της Ανδρομέδας:

Η έρευνα που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Monthly Notices of the Royal Astronomical» αποτελεί μέρος του προγράμματος Galaxy And Mass Assembly (GAMA) και είναι μια από τις 60 και πλέον σχετικές δημοσιεύσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, ενώ προγραμματίζονται άλλες 180!

Πηγή: www.sciencedaily.com